BasBQ
Beef en Steak

Voorbereiding F1 feestje

 
 

Wesley

Kooltjesharker
Berichten
187
Hi bbq vrienden,

Volgende week zondag gaan we met een groep vrienden formule 1 kijken.
Ik wilde graag voor tussen door iets te snacken hebben en zat te denken aan rib fingers en moinkballs. Ik wil dit eigenlijk de dag ervoor maken en nu was mijn vraag hoe ik dit het het beste kan aanpakken en hoe ik ze die zondag weer het beste kan opwarmen.
 
Niet opwarmen, gewoon lekker op de dag zelf maken.

Beide maak je binnen een uur.
 
Zelfde dag en warmhouden.
Inpakken in alu bakjes of folie en dan in een isomo box of gewone koelbox.
Dan blijven ze lang warm.
 
Wesley zal een goede reden hebben om dat niet de dag zelf te doen, want dan had ie deze vraag hier niet gesteld..

Moinkballs kunnen prima de dag van te voren gemaakt worden, koud, en weer opwarmen in de magnetron.
Ribfingers durf ik niet te zeggen, die heb ik zelf nooit opnieuw verwarmd..

Altijd de meest veilige manier nog, is vacumeren en opwarmen in een heet-water-badje.
 
Waarschijnlijk geen F1 fans hierboven 😉.
Wesley wil die dag gewoon bier drinken en geen seconde missen van de voorbeschouwing, race en nabeschouwing 😜.

De MOINKs zoals Sander al aan geeft. De ribfingers zou ik iets korter garen en de laatste 20min de volgende dag afgaren in de oven of bbq.
 
Waarschijnlijk geen F1 fans hierboven 😉.
Wesley wil die dag gewoon bier drinken en geen seconde missen van de voorbeschouwing, race en nabeschouwing 😜.
Nou….

Ik maak pulled pork voor de mensen die hier komen kijken, na de race pulllen en klaar.
 
Waarschijnlijk geen F1 fans hierboven 😉.
Wesley wil die dag gewoon bier drinken en geen seconde missen van de voorbeschouwing, race en nabeschouwing 😜.

De MOINKs zoals Sander al aan geeft. De ribfingers zou ik iets korter garen en de laatste 20min de volgende dag afgaren in de oven of bbq.
Wil dus indd zo min mogelijk missen!
De voor en na beschouwing vind ik minder erg als ik daar iets van mis maar de race is een ander verhaal. Als ik de moinkballs een dag van te voren maak kan ik ze dan ook opwarmen op de Q samen met de fingers
 
Wil dus indd zo min mogelijk missen!
De voor en na beschouwing vind ik minder erg als ik daar iets van mis maar de race is een ander verhaal. Als ik de moinkballs een dag van te voren maak kan ik ze dan ook opwarmen op de Q samen met de fingers

Ja hoor, je kan ze prima afgedekt opwarmen met lage temp op de BBQ. Enkel waarom zou je het jezelf ingewikkeld maken; gewoon lekker opwarmen in de magnetron en dan wel afgedekt. Werkt prima en heb je meer tijd voor F1 en vrienden.
Je zou ze ook op kamertemperatuur kunnen eten, is ook erg lekker! (y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan