BasBQ
Beef en Steak

Voor de eerste keer toch maar aan de Fatty begonnen

 
 
 

Marnix

Kooltjesharker
Berichten
210
Voor de eerste keer toch maar aan de Fatty begonnen, 2 x 1 kg rundergehakt uitgerold en zo vorm gegeven in ??n zip Lock zak,  lente-ui, bieslook, paprika, mozzarella, gebakken  Chorizo en zongedroogde tomaatjes, alles fijn gesneden en op het gehakt verdeeld,



??n stevig vlechtwerkje gemaakt terwijl het gehakt in de koelkast nog wat kon opstijven, stevig opgerold en weer een nachtje in de koelkast,





We kregen wat volk over de vloer, vrijdag restaurant dag met Oma en Opa heb ik er gelijk twee gemaakt zo kon ik ook experimenteren met de kruiden
Om dat de slager bij de laatste bestelling, 2 x 4 kg i.p.v. 2 x 2 kg verpakte  moest ik nu wel 4 kg gehakt weg werken, heb dan ook maar 2 kg ballen gerold,
Biertje had ik nu wel verdiend  ;)



Apelhout rookte heerlijk, zou voor minder in de buurt blijven.



Bij de opstelling kwam ik er achter dat de HM vertelde, "no pit probe" gelukkig waren we gisteren in de nieuwe Ikea te Hasselt geweest
en daar een Fantast mee gebracht, probe in een aardappel en gaan, Hier is ergens een draadje met dit onderwerp maar kon het niet direct vinden, geraakt ook wel weer opgelost.



Had gedacht dat ik met  anderhalf uurtje wel de 70 gr zou bereiken, Q klaar gemaakt om 16,30h, 17h 120 gr nu mogen ze er op, blokje appelhout, na 2 uur, 66 gr Q wat opgestookt, een laagje Noskos sweet &smokey BBQ sauce met uitzondering van de rum (had ik niet in huis) en de liquid smoke ook niet in huis, daar voor gebruik ik toch appel hout, bij 70 gr hebben we ze er af gehaald, 19 h 15 konden we aan tafel, i.p.v. 18 h  :-S







Halleluja, wat een smaken, onze zwerftochten over het forum begint zijn vruchten af te werpen  :D


 
Dat ziet er super lekker uit!
 
ziet er heerlijk uit
 
Om nom nom
 
Ziet er heerlijk uit.


Zie ik het goed dat je de pit probe in een aardappel hebt gestoken? Zoals je ook omschrijft. Nu meet hij de kerntemperatuur van je aardappel.


Het is beter om de pit probe door de aardappel heen te steken zodat hij daadwerkelijk de pit temperatuur ken meten.
 
Er klopte inderdaat iets niet met de pit temp, door de aardappel dan, volgende keer eens proberen
 
Woow ziet er super uit!
 
Lekker, lekker.... B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan