Beef en Steak

Voor de eerste keer Pulled Pork.

Frits

Administrator
Forumleiding
Dit jaar dan, heb natuurlijk wel eens vaker Pulled Pork gemaakt 😉.

Eergisteren de procureurs gerubt.

IMG_6726.jpeg

IMG_6727.jpeg

Gisteren op de barbecue

IMG_6733.jpeg

Temperatuur

IMG_6734.jpeg

Temperatuur was toch iets opgelopen, dus na vier uur

IMG_6737.jpeg

Insmeren en inpakken

IMG_6740.jpeg

IMG_6742.jpeg

Een dikke twee uurtjes later was de eerste al klaar. Even opengemaakt om de bark weer stevig te krijgen volgens de noskos methode.

IMG_6745.jpeg

De tweede was twintig minuten later klaar.
Na het uitwasemen en een uurtje rusten, het vlees uit elkaar getrokken (helaas geen foto).

Vanochtend uit de koelkast.

IMG_6757.jpeg

En keurig geportionerrd.

IMG_6758.jpeg

Bedankt voor het kijken.

Ik schrok mij een hoedje door de titel :P

Lekker gewerkt, Frits!

Titel zette mij ook ff op het verkeerde been 😄
Ziet er goed uit!
En slim idee om er zo zakjes van te maken!
Hoe groot maak jij de porties?

Zoals wel eens vaker hier op het forum terecht wordt opgemerkt: "Geen betere raad dan voorraad".

De titel creëerde vooral heel veel verwachtingen bij de 'Fritswatchers" ;)

Ik dacht ik krijg foto's te zien van een handgeschreven bbq dagboek van frits met daarin zijn eerste pulled pork bereid in de jaren 80. Maar deze plaatjes zijn zeker geen tegenvaller! Mooie run

Titel zette mij ook ff op het verkeerde been 😄
Ziet er goed uit!
En slim idee om er zo zakjes van te maken!
Hoe groot maak jij de porties?
Ik zelf doe altijd per 500gr komt wel op eenmaal opgewarmd 🙊

Ik dacht ik krijg foto's te zien van een handgeschreven bbq dagboek van frits met daarin zijn eerste pulled pork bereid in de jaren 80. Maar deze plaatjes zijn zeker geen tegenvaller! Mooie run

Ik zelf doe altijd per 500gr komt wel op eenmaal opgewarmd 🙊
whaha, zolang maak ik nog geen pulled pork.
De eerste keer was nog voor het Genootschap dus zal rond 2010 zijn geweest. Zoals bij zoveel dingen die ik maak was het naar aanleiding van een post van @noskos. Hij had uitgevogeld welk stuk vlee we konden gebruiken omdat er in Nederland toen echt geen slager te vinden was die wist wat een Boston Butt was, laat staan hoe je dat uit een varken snijdt.
Dus Nederlanders die zeggen dat ze het al veel langer dan 15 jaar maken lullen maar wat.

whaha, zolang maak ik nog geen pulled pork.
De eerste keer was nog voor het Genootschap dus zal rond 2010 zijn geweest. Zoals bij zoveel dingen die ik maak was het naar aanleiding van een post van @noskos. Hij had uitgevogeld welk stuk vlee we konden gebruiken omdat er in Nederland toen echt geen slager te vinden was die wist wat een Boston Butt was, laat staan hoe je dat uit een varken snijdt.
Dus Nederlanders die zeggen dat ze het al veel langer dan 15 jaar maken lullen maar wat.
Hehe had ik geen weet van 😄 in 2010 was ik meer bezig met waar ik veel bier kon krijge in de kroeg voor weinig geld.
Goede oude tijd 13 bier voor een 10tje.

Mooi resultaat. Je brengt me op ideeën. Een vacuümmachine.

Terug
Bovenaan Onderaan