Beef en Steak

Vloeken in de kerk....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Frits
  • Startdatum Startdatum

Frits

Administrator
Forumleiding
Voor velen hier zal het vloeken in de kerk zijn ;). Maar bij de Lidl kan je online een Sous-Vide apparaat kopen voor nog geen ?72 inclusief verzenden.

https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Sous-vide-gaarapparaat/p100206759?gclid=COqs2LXV3NACFY9uGwodGcYE9A

silvercrest-sous-vide-garer-svsv-550-b2-zoom--1.jpg

Doe er je voordeel mee.

DanBras zei:
En Meneer Wateetons heeft deze na 31 uur weer teruggebracht naar de Lidl, aangezien het apparaat na 12 uur met 7 graden afweek van de ingestelde temperatuur  :D

http://wateetons.com/2016/12/01/meneer-is-31-uur-in-het-bezit-van-een-sous-vide-apparaat/

Dat zegt natuurlijk helemaal niets, als hij hem nou omgeruild had en de nieuwe was ook slecht geweest dan had hij een punt. Nu is het slechts stemmingmakerij. Ik ben trouwens geen fan van de Lidl maar ze bieden gewoon wel de service die je mag verwachten (zonder gezeur geld terug), dat is bij andere zaken (Mediamarkt, ook al geen fan van) wel eens anders.

BBQfolie van de Lidl is trouwens van top klasse >:D<.

Nosmo zei:
Dat zegt natuurlijk helemaal niets, als hij hem nou omgeruild had en de nieuwe was ook slecht geweest dan had hij een punt. Nu is het slechts stemmingmakerij. Ik ben trouwens geen fan van de Lidl maar ze bieden gewoon wel de service die je mag verwachten (zonder gezeur geld terug), dat is bij andere zaken (Mediamarkt, ook al geen fan van) wel eens anders.

Ach....stemmingmakerij...ik weet het niet, maar ik ben het met die stelling in ieder geval niet eens.

Hij heeft dat ding in ieder geval getest en het voldeed niet aan de verwachting. Het hoort gewoon in 1x keer goed te werken, zeker wanneer het temperatuur voor voedsel betreft. Hij heeft tenminste nog met een andere thermometer de watertemperatuur gemeten en is er toen achter gekomen dat er een afwijking was t.o.v. wat er op het display vermeld staat. De gemiddelde consument zal dat niet doen en gaat er vanuit dat wat op het display staat de juiste temperatuur is (en zal het apparaat dus ook niet omruilen). Behoorlijk link met voedsel wat je gedurende langere tijd in een warm waterbad laten liggen. Je kan en mag niet verwachten dat iedereen met een aparte thermometer gaat controleren of de ingestelde en aangegeven temperatuur van het water wel klopt met de werkelijkheid.

Lidl is in mijn ogen zeker goed wat betreft service, maar de kwaliteit van de SilverCrest spullen laat regelmatig te wensen over en dan spreek ik uit eigen ervaring. Maar goed, daar is de prijs dan ook naar en zolang je dat in je achterhoofd houdt is er niet veel aan de hand. Echter, wanneer de voedselveiligheid is het gedrang komt waar hier in dit geval zeker sprake van is, dan is dit zeer zeker niet acceptabel ongeacht hoe de garantieservice van Lidl is.

Ja maar.......

Als deze man nou een Anova sous vide gekocht had die soortgelijke defect als het Lidl apparaat. En als hij er nou op dezelfde manier mee om was gegaan was een Anova dan ook een slecht/gevaarlijk apparaat geweest? Ik denk het niet.  https://www.ozbargain.com.au/node/278656

Ja dingen gaan wel eens fout, en bij een goedkoop apparaat misschien wel vaker.

Als nou blijkt dat er veel meer mensen last hebben van dit zelfde euvel dan wordt het een heel ander verhaal.

Zo, dat waren mijn 2 centen. ;)

Disclamer; Ik heb geen enkele voorkeur voor het ene of het andere apparaat, ik heb geen van beide en dat blijft voorlopig ook even zo.  :P

Nu heb ik toevallig een Anova, maar daar heb ik niet de problemen mee als de persoon in je linkje  :D

Het verschil zit hem erin dat in het geval van de Anova hij een rare geur ruikt tijdens het gebruik. Hierdoor is hij gaan meten en komt zo achter het temperatuurverschil. Ik kan niet beoordelen of die twee aan elkaar gerelateerd zijn, maar de gebruiker krijgt in dit geval door de geur een indicatie dat er mogelijk iets niet goed is en gaat daardoor meten.
In het geval van de SilverCrest was die indicatie er niet is, althans wordt dit niet beschreven. Hierdoor heb je als gebruiker het idee dat alles goed werkt, wat dus blijkbaar niet zo is.

Voor dit soort zaken waar voedselveiligheid mogelijk in gedrang komt zou er eigenlijk een aanvullende certificering moeten zijn, zodat je weet dat een dergelijk apparaat aan bepaalde minimale eisen voldoet. Onderdeel van die certificering kan dan een betere QA zijn en en waarbij ieder apparaat bv. eerst getest is voordat het de fabriek verlaat. Denk alleen dat dit dan wel een beetje invloed op de prijs zal hebben  :P

Maar sous vide kan prima in combinatie met Q hoor, kan het je zeker aanraden  ;)

Blijft uiteraard een momentopname, misschien n?t het verkeerde moment.
Echter een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Ik sla sowieso even over, andere hebbedingetje op het oog momenteel :D

DanBras zei:
Nosmo zei:

[/quote

Alleen jammer dat dat ondanks zeer veel verzoeken onzer kant helaas maar niet of nauwelijks in Nederland te koop is.
Ik denk daar vaak aan als ik iets over de Lidl lees of hoor.
Maar daar is  al genoeg over gezegd en geschreven dus laat ik het graag bij deze opmerking.  :(  :(  :(

Grts,

Hans.

Ik heb grote hoeveelheden gehamsterd Hans. Niet zoveel als de rode vos, maar ik denk dat ik nog ruim genoeg heb om het tot het volgende decennium uit te houden. :D

Nosmo zei:
Ik heb grote hoeveelheden gehamsterd Hans. Niet zoveel als de rode vos, maar ik denk dat ik nog ruim genoeg heb om het tot het volgende decennium uit te houden. :D

Dan moet je best een grote opslag hebben want het vliegt er doorheen, vooral als je aan de slag gaat met P.P. of brisket  en dat in gaat pakken.  ;)
Zo groot zijn die rollen niet.  :D

Ik behelp me nu met de extra stevige  folie van Appie en dat werkt best wel goed.  (al hoewel niet zo dik en stevig als de Lidl folie)  :(

Maar wijs geworden door ervaringen uit het verleden tijdens de A.H. reclame ook voldoende ingeslagen. :)

Terug
Bovenaan Onderaan