BasBQ
Beef en Steak

Vlees via de post :)

Kees Duym

Kooltjesharker
Berichten
161
toch maar eens de stap genomen om via Internet vlees te bestellen :)  vreemd, maar gewoon doen....

de verpakking:

P8230001.jpg


P8230002.jpg


even de temperatuur gecontroleerd.....er lag volop ijs boven, onder en aan de zijkanten..

temperatuur van de burgers was 9 graden.....

P8230003.jpg


en dit zijn ze......4 Wagyu, 4 Angus en 4 American beef...

P8230006.jpg


dat wordt snel smullen denk ik.... :)
 
Alleen maar burgers?!? Ze hebben zulke andere leuke stukken vlees ook. Ben benieuwd hoe je ze vind, krijgen we een vergelijkend warenonderzoek?
 
hee Dennis....

dat gaat zeker komen hoor.... binnenkort bestellen we er zeker wat anders bij ;)

deze burgers gaan we ook zeker aan een vergelijkingstest onderwerpen...

maar volgende week eerst vakantie :)
 
Ow lekker! Geniet er van!!
 
in Zweden ook nog maar eens wat supermarkten onveilig maken....wie weet wat we daar nog tegenkomen voor bijzondere dingen :)
 
Staat er statiegeld op die verpakking, kan je dat weer terugsturen evt, volgens mij zijn die tempexkisten niet echt goedkoop..
 
maurice70xx zei:
Staat er statiegeld op die verpakking, kan je dat weer terugsturen evt, volgens mij zijn die tempexkisten niet echt goedkoop..

geen statiegeld of zoiets...dus als je er voorzichtig mee omgaat kun je er zeker nog wat langer gebruik van maken....
 
Lekker Kees, in zweden misschien de Eland burgers proberen ;)
 
Frits zei:
Lekker Kees, in zweden misschien de Eland burgers proberen ;)

ik denk dat ik zeker opzoek ga.....

ps...wat voor saus moet er dan op een gewei ? ;)
 
Chocolade Moose ;)
 
Kees, je mag dit gewoon in de Rookkamer bespreken, reeds verplaatst.
 
Wanneer je grotere stukken besteld zal de temperatuur wat beter blijven. Dat is toch het nadeel van over de post. De maximale bewaar temperatuur is 7 graden.
En bij ons is het zo dat we vlees boven de 4 graden niet accepteren. Maar dat is groothandel en die eisen zijn wat zwaarder.
Maar maak je geen zorgen je burgers is allemaal gekruid vlees en even een wat hogere temperatuur kunnen ze wel hebben.
Wat een berg verpakkingskosten zullen ze daar hebben.
 
denk inderdaad dat het niet echt goedkoop verpakkings materiaal is..

de Angus burgers waren nog licht bevroren trouwens hoor....

maar denk inderdaad dat er niks mis mee is zoals Bert zegt :)
 
BIj ons het zelfde verhaal, maximaal 4.0 c accepteren, soms levert een leverancier onder de condities 0-2.0c maar boven de 4 graden, retour...
 
hallo allemaal...

we hebben de afgelopen dagen de 3 soorten burgers getest....helaas niet op de bbq, maar gewoon "neutraal" in een goede grilpan en alle drie op dezelfde manier gekruid....

een volgende keer gaan ze "mee" op de bbq....maar om echt de smaak goed te kunnen vergelijken hebben we het maar op deze manier gedaan.

de test gaat dus over de American, de Angus en de Wagyu....

P8230006.jpg


nou...het was dus niet vervelend om deze 3 soorten te mogen testen..alle 3 een eigen uitgesproken smaak en beleving

de American heeft een heerlijke bite en een lichtere rund smaak dan de Angus..is heerlijk licht, maar toch vol van smaak

de Angus is echt een robuuste en stevige burger, met een volle "rode" en heerlijk uitgesproken rundsmaak

en dan de Wagyu....is een heel andere smaak dan we tot nu toe ergens in geproefd hebben....zacht, lichter van structuur maar vol van smaak (door de vet adertjes) ... wel heel anders dan je gewend bent van "burgers" ....een heel aparte en bijzondere smaak vonden we.

voor ons is de volgorde van smaak....  Wagyu, Angus, American.....maar zeker komen ze weer terug op de BBQ... :)
 
Hele politieke omschrijvingen ;) Welke was het lekkerst? :D
 
noskos zei:
Hele politieke omschrijvingen ;) Welke was het lekkerst? :D

als je een lekkere stevige burger wilt...dan is de Angus echt nr 1..heerlijk volle smaak van stevige beef :)

de Wagyu is een zachtere smaak, heel anders dan we tot nu toe gewend waren van rund...

de American is ook heel lekker, zachter en iets lichtere rund smaak, wel heel zuiver van smaak...

maar onze nr 1 is tot op dit moment de Wagyu...
 
Ok, ik heb die Wagyu weleens gegeten op het NK BBQ vorig jaar maar toen hadden ze er een frikandel (zonder dollen) van gemaakt, dus van de smaak bleef weinig over ;)
Ga ze een keer proberen, alhoewel de Angus denk ik meer als mijn soort burger klinkt.
 
een frikandel van wagyu...tja, dan ben je ergens niet goed bij je hoofd...

om echt de smaak van dit vlees te waarderen zou je er ook eigenlijk niets mee moeten doen, dus alleen klein beetje zout/peper...

want volgens mij ga je met een lekkere rub oid toch de smaak die de wagyu heeft erg (nadelig ?) beïnvloeden...

en dat is eigenlijk een beetje zonde...puur is dit volgens mij het lekkerste...maar zo hebben we nog de nodige dingen te proberen  :)

en die Angus...tja, dat is bijna zoals de Schotten zelf....stevig en trots...en misschien wel zo vol door de omstandigheden waaronder deze koeien mogen opgroeien...
 
Terug
Bovenaan Onderaan