BasBQ
Beef en Steak

Vlees van de boer

 

robdegekste

Kooltjesharker
Berichten
216
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Zie dat het in buurt van Apeldoorn best mogelijk is.
Ga van het weekend is kijken wat ik kan kopen en dan is testen op de BBQ. Lijkt me stukken lekkerder dan de supermarkt, hoewel ik daar niet vaak vlees voor de BBQ haal. Best het nu vaak op beefensteak of bij de hanos.
 
Vlees is vlees en of je het bij de slager haalt of direct bij de boer (zal waarschijnlijk goedkoper zijn, tussenman is weg) zou geen verschil mogen maken. De slager zal het netter hebben gesneden en waarschijnlijk wat beter bewaard hebben (gekoeld).

Een supermarkt haalt zijn vlees ook (indirect) bij een boer, maar als je dan de laatste schandalen voor de geest haalt, ben je misschien beter af
 
ik heb van de zomer een aantal keren vlees gehaald bij een eco boerderij, ik heb er werkelijk van zitten smullen, geweldig mooi en lekker vlees
 
Holkers zei:
Vlees is vlees en of je het bij de slager haalt of direct bij de boer (zal waarschijnlijk goedkoper zijn, tussenman is weg) zou geen verschil mogen maken. De slager zal het netter hebben gesneden en waarschijnlijk wat beter bewaard hebben (gekoeld).

Een supermarkt haalt zijn vlees ook (indirect) bij een boer, maar als je dan de laatste schandalen voor de geest haalt, ben je misschien beter af
Het vlees wat een supermarkt in de schappen heeft liggen in vergelijking met een boer en/of slager is mijn inziens toch wel appels met peren vergelijken. Kwalitatief is dit totaal niet te vergelijken.

Als je de keuze en mogelijkheid hebt om direct bij de boer te halen voor een acceptabele prijs, dan is dat wat mij betreft een no-brainer. En ja, dit zal waarschijnlijk duurder zijn dan het vlees in de supermarkt maar daar krijg je dan ook wel een stukje kwaliteit voor terug. En dat proef je straks terug in je eindproduct.
 
Terug
Bovenaan Onderaan