Ik ben nu al 16 jaar samen met een Belgische schone en moet zeggen dat naast heerlijk bier brouwen onze zuiderburen ook wel weten hoe je lekker stoofvlees moet maken!
Als de familie uit België dan bij ons op bezoek komt moet ik dan ook alle zeilen bijzetten om ze te kunnen verrassen met stoofvlees door mijzelf gemaakt, en ik mag zeggen, ik kreeg grote complimenten (al kwam dat waarschijnlijk door het Belgische bier dat ik gebruikt heb ).
Alle ingrediënten even bij elkaar moeten verzamelen voor de groepsfoto.
Saus is op basis van St. Bernardus abt 12 en runderbouillon. Het zoetje komt van de appelstroop en parelkandijkoek, het bittertje van de mosterd en het pitje van de sambal brandal. Laurier en kruidnagel uiteraard en een beetje tijm peper en zout mogen ook niet ontbreken
Vlees even door de bloem gehaald en goed aangebakken in de DO.
Vlees even plaatsmaken voor de ui
Alle overige ingrediënten erbij en even doorroeren.
Drie uurtjes indirect pruttelen.
Met dit als heerlijke eindresultaat.
Als de familie uit België dan bij ons op bezoek komt moet ik dan ook alle zeilen bijzetten om ze te kunnen verrassen met stoofvlees door mijzelf gemaakt, en ik mag zeggen, ik kreeg grote complimenten (al kwam dat waarschijnlijk door het Belgische bier dat ik gebruikt heb ).
Alle ingrediënten even bij elkaar moeten verzamelen voor de groepsfoto.
Saus is op basis van St. Bernardus abt 12 en runderbouillon. Het zoetje komt van de appelstroop en parelkandijkoek, het bittertje van de mosterd en het pitje van de sambal brandal. Laurier en kruidnagel uiteraard en een beetje tijm peper en zout mogen ook niet ontbreken
Vlees even door de bloem gehaald en goed aangebakken in de DO.
Vlees even plaatsmaken voor de ui
Alle overige ingrediënten erbij en even doorroeren.
Drie uurtjes indirect pruttelen.
Met dit als heerlijke eindresultaat.
Laatst bewerkt: