Beef en Steak

Visgerechtjes

Peter64

BBQ Junkie
Gisteren eens gekozen voor enkele visgerechtjes. Hup naar de markt en verlekkerd rond kijken. Aanbod in het limburgse is helaas niet altijd gelijk aan de kuststreek, maar alla, ....

3 gerechten:
- Gamba's in knoflook olie met enkele pepertjes
- Tonijn in sojasaus gemarineerd met wakame salade
- Zeeduivel met frietjes
- Eea voorzien van frisse volle chardonnay

Gamba's:
Olie met knoflook en pepers op de Q gezet en deze verhit tot een temperatuur van 130 C. Om geknoei etc te voorkomen, en bakje tegen direct vuur te beschermen, deze in de skillet gezet.
Knoffie en pepers ff laten trekken. Daarna de gamba's erbij en 4 á 5 minuten laten garen.

IMG_4877.JPG
IMG_4878.JPG

Tonijn:
Stukje tonijn in de kikoman gelegd en na 30'omgekeeerd. Daarna droog geveegd en voorzien van een randje sesamzaadjes.
Tonijn op het hete grilrooster. Beide zijnen 2x 1 minuten. Na 1 minuut gedraaid. Helaas lukte dat, gezien het ruitje niet geheel. Kerntemperatuur 52 C.
Geserveerd met Wakame Salade

IMG_4880.JPG
IMG_4881.JPG

IMG_4882.JPG
IMG_4883.JPG

Zeeduivel:
Staartje en de ruggegraat zaten er nog in. Wat een lekkere stevige vis.
De vis aan beide zijden gekruid met peper, zeezout en italiaanse kruiden. Deze goed ingewreven en een uurtje in late trekken. De Q getemperd naar 170 C dome temp.
Vis eerst ff-tjes op folie aan laten garen. Aangezien het weer eens begon te hozen de Q snel onder het afdak gereden. Helaas geen andere foto's van het visje op de Q.
De vis van de folie gehaald en aan beide zijden boven de kolen gegrild tot een kerntemperatuur van 62 C.

IMG_4885.JPG
IMG_4886.JPG

IMG_4887.JPG
IMG_4890.JPG

Ziet er heerlijk uit!

Een verbeterpuntje..

Volgende keer posten voor je het gaat maken .. en je adres vermelden :)

Verstuurd vanaf mijn Pixel 3a met Tapatalk

Ziet er heerlijk uit!

Een verbeterpuntje..

Volgende keer posten voor je het gaat maken .. en je adres vermelden :)

Verstuurd vanaf mijn Pixel 3a met Tapatalk
Moet je de regenbuien volgen....🤣🤣🤣

Dat ziet er weer voortreffelijk uit Peter.
Staat er toevallig nog een huis te koop naast je of in jouw straat?
Die garnalen lijken me gruwelijk lekker op deze manier, eigenlijk gekonfijt toch?

Staat er toevallig nog een huis te koop naast je of in jouw straat?
Die garnalen lijken me gruwelijk lekker op deze manier, eigenlijk gekonfijt toch?
Ewald, dat is nu net jammer.
Links net nieuwe buren
Rechts kan je eens informeren. Alleen hebben die geregeld "last" van de rook va eoa bbq-er. 🤔...🤣

@ Ewald, ik ben geen kok. Of dit konfijten is durf ik niet te zeggen. Wel is dit een gerecht wat in iedere tapasbar, ze,er in Spanje, op het menu staat.
Had dit alleen nog nooit op de Q gemaakt. Soortgelijk recept staat in het grote bbq boek van J.Jaspers.

Jeetje Peter wat een heerlijke vissnoeperij :love: ik was wederom weer graag aangeschoven 🥂

Ik heb alleen een paar kanttekeningen,

* de garnalen mogen echt wel ietsje meer zijn, als je garnalen eet dan moet je echt wel genoeg garnalen hebben.
* de tonijn is ietsje te ver door voor mij maar kan nog net, met de wakame score je weer punten ,super lekker.
* de zeeduivel vind ik geweldig eruit zien maar die krul frieten mogen echt wel minder.
* de wijn Chardonnay, is best lekker maar voor Jet mag je er de volgende keer een Pouly fume of nog beter een Sancerre bij schenken.

Je bent weer lekker aan 't kokkerellen geweest Peter!

Peter, daar heb je veel blijde gezichten mee gekregen.

Je bent weer lekker bezig geweest! Tonijn iets te ver door naar mijn zin, maar het zal ongetwijfeld allemaal heerlijk geweest zijn.

Het buitje heeft je gelukkig niet weerhouden om lekkere gerechten te maken

* de garnalen mogen echt wel ietsje meer zijn, als je garnalen eet dan moet je echt wel genoeg garnalen hebben.
* de tonijn is ietsje te ver door voor mij maar kan nog net, met de wakame score je weer punten ,super lekker.
* de zeeduivel vind ik geweldig eruit zien maar die krul frieten mogen echt wel minder.
* de wijn Chardonnay, is best lekker maar voor Jet mag je er de volgende keer een Pouly fume of nog beter een Sancerre bij schenken.
@Jet
- Garnalen. Was een proeverijtje. En uiteraard ben ik weer zeer zwaar aan het lijnen.... :unsure: :ROFLMAO:
- De Cheffin is niet zo van de tonijn. Voor mij mag hij ook wat minder door.
- Die Loire wijnen zijn zeker niet verkeerd. Meestal heb ik wijn (rechtstreeks) uit Duitsland. Scheelt een slok op de belasting borrel.

Laatst bewerkt:
Peter wat doe je ons aan al die mooie gerechten......je legt de lat weer hoog

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan