BasBQ
Beef en Steak

Vis koud gerookt en dan?

 
 
 

Tr1ppl3B

Vuurmaker
Berichten
66
Gisteravond heb ik wat forel gepekeld en die hebben daarna met een CSG de hele nacht in de WSM gelegen. Vanochtend heb ik de CSG opnieuw gevuld voor een tweede batch rook.

Als dat klaar is wil ik ze vacumeren.

Vraagje: moet ik ze dan fileren? Of kunnen de forellen in zijn geheel vacu?m getrokken worden?

 
Kan in principe allebei, maar aangezien je de graten waarschijnlijk niet nodig hebt, kun je ze maar beter fileren. Zou ik persoonlijk voor de pekel- en rooksessie gedaan hebben. Kortere pekel en rooktijd.
 
Dat is dan iig een mooie tip voor de volgende keer. Bedankt voor het snelle antwoord 2Bushy!
 
Ik aarzel, als je vis bakt of grilt geeft de graat extra smaak af. Zou dat bij roken dan niet gelden?
Om eerlijk te zijn weet ik het dus niet, maar ben wel benieuwd naar meningen hierover  :blush:
 
Jorte zei:
Ik aarzel, als je vis bakt of grilt geeft de graat extra smaak af. Zou dat bij roken dan niet gelden?
Om eerlijk te zijn weet ik het dus niet, maar ben wel benieuwd naar meningen hierover  :blush:
Dit gaat over koud roken en dan is de smaak afgifte van de graat niet zo groot, mijns inziens.
 
Het zit in vacuum  :). Ik mag denk ik wel een lesje fileren gaan volgen... en een fileermes aanschaffen...  wat een priegelwerk met die graten :-O
 
Tr1ppl3B zei:
Het zit in vacuum  :). Ik mag denk ik wel een lesje fileren gaan volgen... en een fileermes aanschaffen...  wat een priegelwerk met die graten :-O

Veel blijven oefenen, dus veel pekelen, roken en eten  :D :D :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan