Aangezien er de laatste weken hier een aantal hele mooie rollades voorbij komen had ik ineens een bestemming voor mijn procureur van 2 kg die hier in de vriezer lag.
Netjes op tijd uit de vriezer gehaald om gisterenavond (toen ik de rollade wou gaan maken) er achter te komen dat het 2 stukken waren!!!…..!;(
Nou dat hadden de grapjassen van de leverancier er even niet bij vermeld en was niet te zien ingevroren.
Ok geen probleem, maar rollade ging niet meer.
Gisterenavond heb ik geen tijd meer gehad om er iets mee te doen dus vanochtend de boeken er maar bij gepakt.
Zodoende kwam ik in het boek van Julius Jaspers een bereiding tegen van Vietnamese procureur, nou dat leek me wel wat.
(De procureur hoefde ook niet meer een nacht in de koelkast met rub, dat haalde ik inmiddels niet meer)
Eerst marinade gemaakt;
En de procureur in grote lappen gesneden.
Dit alles samen in een ziplockbag gedaan en dit mocht 3 uur gaan marineren.
Toen we zover waren de kamado Joe aangemaakt, een brander klaar gezet, en mijn inductiekookplaatje erbij gepakt.
Ondertussen een berg paddenstoelen gesneden, wat knoflook en een rode peper.
Dit was een kant en klaar pakket van de winkel.
“paddenstoelen wok mix”
Deze is goed bevallen en ga ik de volgend keer zelf maken, hoeven hun niet in een doosje te doen.
Ook wat paksoi gesneden, dat lijkt me een mooie combinatie hierbij.
Het vlees mocht op de kamado, die was 200 graden en half direct/half indirect
De paddenstoelen in de wok.
En de paksoi in het kokende water.
Iedere keer dat het vlees gedraaid werd heb ik ze ingesmeerd met kokosmelk.
En zo gingen ze naar de 68 graden. (Later indirect)
De paddenstoelen gingen ook lekker in de wok.
Daar had ik inmiddels de teriyaki saus en sesamzaadjes ook bijgedaan.
Toen het vlees klaar was en we binnen vlug wat mihoen gekookt hadden kon ik een bordje opmaken.
Mijn versie van Vietnamese procureur, teriyaki paddenstoelen en paksoi.
Netjes op tijd uit de vriezer gehaald om gisterenavond (toen ik de rollade wou gaan maken) er achter te komen dat het 2 stukken waren!!!…..!;(
Nou dat hadden de grapjassen van de leverancier er even niet bij vermeld en was niet te zien ingevroren.
Ok geen probleem, maar rollade ging niet meer.
Gisterenavond heb ik geen tijd meer gehad om er iets mee te doen dus vanochtend de boeken er maar bij gepakt.
Zodoende kwam ik in het boek van Julius Jaspers een bereiding tegen van Vietnamese procureur, nou dat leek me wel wat.
(De procureur hoefde ook niet meer een nacht in de koelkast met rub, dat haalde ik inmiddels niet meer)
Eerst marinade gemaakt;
En de procureur in grote lappen gesneden.
Dit alles samen in een ziplockbag gedaan en dit mocht 3 uur gaan marineren.
Toen we zover waren de kamado Joe aangemaakt, een brander klaar gezet, en mijn inductiekookplaatje erbij gepakt.
Ondertussen een berg paddenstoelen gesneden, wat knoflook en een rode peper.
Dit was een kant en klaar pakket van de winkel.
“paddenstoelen wok mix”
Deze is goed bevallen en ga ik de volgend keer zelf maken, hoeven hun niet in een doosje te doen.
Ook wat paksoi gesneden, dat lijkt me een mooie combinatie hierbij.
Het vlees mocht op de kamado, die was 200 graden en half direct/half indirect
De paddenstoelen in de wok.
En de paksoi in het kokende water.
Iedere keer dat het vlees gedraaid werd heb ik ze ingesmeerd met kokosmelk.
En zo gingen ze naar de 68 graden. (Later indirect)
De paddenstoelen gingen ook lekker in de wok.
Daar had ik inmiddels de teriyaki saus en sesamzaadjes ook bijgedaan.
Toen het vlees klaar was en we binnen vlug wat mihoen gekookt hadden kon ik een bordje opmaken.
Mijn versie van Vietnamese procureur, teriyaki paddenstoelen en paksoi.