Ik heb nu al verschillende topics gelezen op dit mooie forum over het verwijderen van de lijmlaag welke achterblijft na het verwijderen van het vilt van een keramische Q. Nu heb ik zelf een Primo XL en lijkt het erop dat ik er binnenkort ook aan moet.
Nu lees ik in alle topics dat je dit kan doen door gebruik te maken van aceton.
Nu heb ik daar toch wel wat bedenkingen en vragen over omdat ik namelijk bij het aansteken geen gebruik mag maken van aansteekblokjes (althans niet die niet op parafinebasis zijn) of bbq vloeistof.
Dit omdat de lucht in de wand zou trekken en je dit slecht, tot niet meer uit je keramische bbq krijgt.
Hoe zit dit dan met aceton???
Dit stinkt ook en ik kan me ook wel een betere lucht rondom me gebakken vlees bedenken. :-/ :-/ =))
Verder lees ik ook dat sommigen met een staalborstel op een boormachine aan de slag gaan. Doe je hiermee de rand van de BBQ niet te veel beschadigen waardoor je deze niet meer luchtdicht kan krijgen?
Graag jullie reacties van diegene die deze methodes hebben toegepast.
Alvast bedankt.
Nu lees ik in alle topics dat je dit kan doen door gebruik te maken van aceton.
Nu heb ik daar toch wel wat bedenkingen en vragen over omdat ik namelijk bij het aansteken geen gebruik mag maken van aansteekblokjes (althans niet die niet op parafinebasis zijn) of bbq vloeistof.
Dit omdat de lucht in de wand zou trekken en je dit slecht, tot niet meer uit je keramische bbq krijgt.
Hoe zit dit dan met aceton???
Dit stinkt ook en ik kan me ook wel een betere lucht rondom me gebakken vlees bedenken. :-/ :-/ =))
Verder lees ik ook dat sommigen met een staalborstel op een boormachine aan de slag gaan. Doe je hiermee de rand van de BBQ niet te veel beschadigen waardoor je deze niet meer luchtdicht kan krijgen?
Graag jullie reacties van diegene die deze methodes hebben toegepast.
Alvast bedankt.