Ben bang dat er geen luchtschuiven op de gas BBQ zitten
@Veluwse Bob
Nu kan je wel met een hot/cold zone gaan werken, dan moet je 1 brander aan zetten, en de rest uit, en dan je vlees aan de “koele zone” leggen, daar waar de brander dus niet onder brand. Mocht je er niet genoeg warmte in krijgen, dan kan je een tweede brander er bij aan zetten.
Mijn ervaring destijds met m’n Genesis is dat het vooral heel veel geregel blijft. De barbecue had altijd de neiging om gedurende de sessie op te lopen. Vervolgens zet je dan weer een brander uit, en zie je dat ie weer niet warm genoeg blijft.
Het kan wel, maar ideaal is het niet.
Ik ben inmiddels overgestapt op een pellet grill, aangezien ik vrijwel altijd low en slow barbecue.
Maar da’s dan weer niet handig als je even snel wil grillen.
Mocht je rooksmaak willen toevoegen, dan zou je een tube smoker kunnen gebruiken, deze kan je met kleine snippers rookhout of pellets vullen, en die smeult dan langzaam op.
Kerntemperatuurmeter met meerdere probes is zoals
@Veluwse Bob al aangeeft handig, dan kan je één uitgang gebruiken voor een omgevingstemperatuur probe die de temperatuur ter hoogte van je rooster meet, daar kan ook nog behoorlijk verschil in zitten wat je ter hoogte van je rooster meet, en wat je temperatuurmeter in je deksel aangeeft.