Beef en Steak

Vers vlees

cold_as_ijs

Pitmaster
vanmorgen voor het eerst 2 varkens naar de slacht gebracht. Zijn kleine varkens (kune kune), dus waarschijnlijk niet genoeg voor het hele bbq seizoen. Maar hopelijk gaan ze smaken. Vanavond meteen een nieuw varken halen, deze keer komt er een berkshire bij.
Moet toegeven, vind het ergens wel een beetje jammer want het waren lieve en leuke beesten, maar eerlijker vlees ga je niet krijgen.

Ik laat ze trouwens slachten bij Twan Ras, is nog een zelf slachtende slager
4BB05EEE-CDF6-401A-9215-C468544FD6FD.jpeg

323B3ECA-117E-49F3-97C1-B546CB79CB9A.jpeg

Je heb ze wel op smaak kunnen brengen
Hopelijk kunnen ze je nog een keer plezier geven. Hebben in ieder geval een goed leven gehad

Ik had héél vroeger met m'n konijntjes ook altijd zo'n moeite. :cry:

Ach zal er geen slaap over verliezen en ga er zeker van genieten 😉. Ze hebben lekker vrij kunnen leven en veel buiten gezeten. Liefst had ik ze zelf nog gedood om eerlijk te zijn, maar dat mag niet helaas. Maakt je mijn inziens bewust over wat het betekend om vlees te eten.

Is dat Ras in soerendonk? Hele goeie slager!
Ja in Soerendonk. Hij was ook de eerste slager die ik belde die het ras meteen kende, dat was voor mij meteen een indicatie dat het goed zat met zijn kennis. Moest er iets verder voor rijden en was ook niet de goedkoopste, scheelde 2 tientjes met de goedkoopste. Maar heb ik er wel voor over om vakmensen te steunen. Viel me trouwens op dat het er nog best druk was met mensen die enkele dieren kwamen brengen.

hoe eerlijk kan het zijn.
netjes geregeld

zondag meteen het nieuwe slachtoffer opgepikt (de linker). Deze keer is het een berkshire, dus daar gaat geheid meer vlees vanaf. De rechtse is een broertje van de andere 2 varkens. Dit was de liefste en vanwege praktische redenen, varkens kunnen slecht alleen en 2 varkens tegelijk naar de slacht is wat veel vlees. Dus hebben we besloten dat deze lekker oud mag worden.
CECF5C0F-9626-4B03-AD7B-F5711F4414A8.jpeg

Uiteindelijk met genoeg vlees naar huis. Het ziet er goed uit als je het mij vraagt. Had het vetter verwacht, ook de spek zag er mooi uit. Spareribs waren jammer genoeg dun bevleesd. Morgen maar een ham lapje met ei voor het ontbijt ;)
3D0DD91E-85DB-4B24-A985-ADC1CAE33D90.jpeg

737DE6B3-5262-4B6F-9AE3-8E3B1B9099EC.jpeg

Mooi werk

Ik vind dit draadje over eerlijk vlees hier niet zo goed staan, beetje oneerbiedig in de asbak, dit draadje verdient beter, ik verplaats hem naar de rookkamer.

Terug
Bovenaan Onderaan