BasBQ
Beef en Steak

Vergeten rundvlees

meinonA

Stoker
Berichten
271
hallo allemaal,

vandaag heb ik een bbq cursus gehad en heb daar een tri tip gegeten. HEEERLIJK.
Helaas is mijn moeder niet zo een vleesbeest. En omdat tri tip best stug is, lijkt me dat niet het ideale stuk om haar voor te zetten.

Is er een vergeten (en daardoor voordelig) stuk rundvlees waar je zeker 10 man mee kan voeden die van zichzelf al zo mals is dat zelfs iemand als mijn moeder het lekker zal vinden. Voel je vrij om mij persoonlijk een bericht te sturen om het "een vergeten stuk" rundvlees te houden.

Alvast bedankt voor jullie ideeën
 
Je kan aan je slager vragen om het schoonmoederstuk 🤣😂🤣😂😂🤣
Is niet voor een man of 10 meer voor 4
Zouner dan 3 nemen
 
Tegenwoordig zijn alle ‘vergeten’ stukken rundvlees in trek, en daardoor niet meer goedkoop.
Maar als het malsheid is wat je zoekt. Dan zou ik voor grainfed sucade gaan. Als daar de zeen is uitgesneden dan kan je het bereiden als een steak.

 
Tegenwoordig zijn alle ‘vergeten’ stukken rundvlees in trek, en daardoor niet meer goedkoop.
Maar als het malsheid is wat je zoekt. Dan zou ik voor grainfed sucade gaan. Als daar de zeen is uitgesneden dan kan je het bereiden als een steak.

+1

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Wel opletten, het is een dun stukje vlees. BBQ naar max temp mooi bruin bakken en 10 minuten rusten onder folie. Voor het toedekken wat Maldon zout er over. Maak er een chimichurri bij en je hebt een koningsmaal.
 
Een Bavette is ook niet heel extreem duur en met wat caprese salade en brood heerlijk.


Edit; bedenk met net dat ik nog een mooie bavette in de vriezer heb liggen, ik weet wat wij morgen eten. 😋😋
 
Laatst bewerkt:
Balletje of burgertje rundergehakt.
Rund, niet duur en niet taai
😁
 
...........Voel je vrij om mij persoonlijk een bericht te sturen om het "een vergeten stuk" rundvlees te houden.
Persoonlijk bericht?
Waarom PM? We zijn een community, het BBQ Genootschap. Hier delen we meningen en ervaringen met elkaar, we zijn geen facebook.
PM is voor echt persoonlijke zaken zoals afspraken maken over bijvoorbeeld prijzen van 2e hands goed oid.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk bericht?
Waarom PM? We zijn een community, het BBQ Genootschap. Hier delen we meningen en ervaringen met elkaar, we zijn geen facebook.
PM is voor echt persoonlijke zaken zoals afspraken maken over bijvoorbeeld prijzen van 2e hands goed oid.
ach, ik bedoelde eerder als er iemand is die niet alles met de hele wereld wil delen dat ik het niet erg vind om een pb te krijgen als dat de drempel verlaagt. Ik snap heus wel dat een forum juist voor het openbare bedoelt is, maar dat betekend niet dat iedereen dat fijn vind. Zat niks kwaads achter.
 
Ik snap heus wel dat een forum juist voor het openbare bedoelt is, maar dat betekend niet dat iedereen dat fijn vind.
Iemand die dat niet fijn vindt zal zich niet zo snel aanmelden op een forum, of doet dat anoniem, en zuigt alleen informatie zonder te delen of te bedanken.
 
Ik heb nog wel een idee.
Kan alleen even niet op de naam komen....

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan