Beef en Steak

Veluwse kip (Hawaiian style)

• Onderwerp starter Onderwerp starter janvdbrink
  • Startdatum Startdatum
J

janvdbrink

Gast
Met dit zomerse weer is het geen probleem om droog hooi te vinden! Vandaar een veluws kippetje gevuld met wat kruidig hooi, bier en ananas.

Ik had nog een (overrijpe) ananas liggen, dus een mooie gelegenheid om een variatie van kip Hawa? te bereiden! Hooi kun je trouwens ook vinden bij een dierenspeciaalzaak.

In een boek van Niklas  Ekstedt had ik gelezen hoe hij een delicate, rokerige smaak gaf aan zout door dit te mengen met verbrand hooi, dus heb dit gecombineerd in dit recept (ik was toch al bezig met hooi ).

De combinatie van een veluws biertje (hert bier trippel, zowel in de kip als in het eigen keeltje...), ananas en hooi was onweerstaanbaar lekker!
4816ec371b19e4878ac7bc1fe16b49d8.jpg
a88ec6eb3577f53fb818dabd208c8eae.jpg
8f98e0a61c317ec4ae0917a8df850f61.jpg
f88051291d93785d614ac660449b1065.jpg
2fe7617adf393691e2614d00ccb27f15.jpg

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Ziet er lekker uit, wel apart hoor ;)

Mooie kip, ik vraag mij af hoe het smaakt maar ergens houd er me toch altijd iets tegen om hooi in die kip te steken.

Brecht zei:
Mooie kip, ik vraag mij af hoe het smaakt maar ergens houd er me toch altijd iets tegen om hooi in die kip te steken.
Grappige is dat de smaak heel subtiel is. De geur daarentegen is wel aanwezig en is heerlijk!

Ik zag bij de dierenspeciaalzaak dat je tegenwoordig allerlei variaties op hooi kan kopen: hooi met kamille, alpenhooi, hooi met rozebottel, wortel, etc. Ben benieuwd of iemand dit al eens heeft uitgeprobeerd?

Mooie kip. Gaaf zo met dat hooi.

Iets met hooi maken staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ik kan er alleen helemaal niks over vinden op internet. Kom alleen uit bij hammen die in een hooikist gedaan worden. En zo een lange tijd warm blijven en de smaak van hooi opnemen. Maar gerecht voor op de BBQ kan ik niet zo snel vinden.

Leuk gedaan hoor weet nog niet of ik het zal doen maar mischien gewoon eens uit proberen  :)

Terug
Bovenaan Onderaan