Beef en Steak

Vega hapjes naar boek van Julius Jaspers

Peter64

BBQ Junkie
Gisteren eens een vega dagje gehouden. Gelukkig bij de middagborrel wat plakjes fuet weg gesnaaid....

Maar, ik heb me laten inspireren door twee gerechten uit het "het complete bbq" van Julius J.
Dit aangevuld met een eigen recept voor de miniquiche.

- Miniquiche
- Gegrilde avocado met tomatensalsa
- Gevulde courgette
Aangevuld met stokbrood, licht gezouten kruidenboter en een Riesling

Miniquiche:
Ivm de temperatuur (dome temp 220 C) en de duur (25 min) deze als als eerste gepakt.
Dit is werkelijk met van alles te variëren. Vandaag gemaakt met hartig taartdeeg, knoflook, lenteui, cherry tomaatjes, geklutst ei en parmezaan.
Gedroogde tuinkruiden en peper on top .... en dan bakken maar.

IMG_4893.JPG
IMG_4896.JPG

Avocado:
Gemaakt volgens het recept uit het boek. Helaas was voor mijn smaak de koriander wat overheersend.
Is een lekker tussenhapje, of bijgerecht. Blij dat ik dit eens heb uitgeprobeerd.

IMG_4897.JPG

IMG_4898.JPG

IMG_4908.JPG

Courgette:

Afwijkend van het recept heb ik de bacon vervangen is door vega "gehakt".
Ivm het ontbreken van de zoutige smaak van de bacon, de uitgeholde courgette voorzien van peper en kruiden.
Courgette aan de gesneden zijde gegrild (6 min.), daarna gevuld en laten liggen tot de kaas gesmolten is. Pakweg 7 minuten
Leuke variant. Zo nog niet gemaakt. Courgette blijft stevig. Kruiding is voldoende.

IMG_4909.JPG
IMG_4910.JPG

IMG_4913.JPG

IMG_4914.JPG
IMG_4916.JPG

Ziet er goed uit, courgette lekker gevuld zo

Hoe was de fuet? :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Nee, gekkigheid. Ziet er allemaal prima uit peter. Tis ff zoeken misschien maar er zijn heerlijke vegetarische gerechten, en deze horen daar ook wel bij.

Dank voor het delen. We gaan zeker een van deze gerechten eens toepassen.

Kijk dat is nog eens een lekker Vega gerecht. Op de to-do-lijst.

Niets mis met een dagje of meerdere dagen vega, de miniquiche en de gevulde courgette zien er erg lekker uit maar die 🥑 mag je houden, ik vind dat spul niet te eten 🤢

Misschien vind je deze tomatentaartjes ook wel wat en de Parmaham zal je vast wel kunnen vervangen voor vega ham/spekkies ;)

Het ziet er lekker uit. Misschien toch eens een ‘vega uitstapje’ maken.

Terug
Bovenaan Onderaan