Gisteren eens een vega dagje gehouden. Gelukkig bij de middagborrel wat plakjes fuet weg gesnaaid....
Maar, ik heb me laten inspireren door twee gerechten uit het "het complete bbq" van Julius J.
Dit aangevuld met een eigen recept voor de miniquiche.
- Miniquiche
- Gegrilde avocado met tomatensalsa
- Gevulde courgette
Aangevuld met stokbrood, licht gezouten kruidenboter en een Riesling
Miniquiche:
Ivm de temperatuur (dome temp 220 C) en de duur (25 min) deze als als eerste gepakt.
Dit is werkelijk met van alles te variëren. Vandaag gemaakt met hartig taartdeeg, knoflook, lenteui, cherry tomaatjes, geklutst ei en parmezaan.
Gedroogde tuinkruiden en peper on top .... en dan bakken maar.
Avocado:
Gemaakt volgens het recept uit het boek. Helaas was voor mijn smaak de koriander wat overheersend.
Is een lekker tussenhapje, of bijgerecht. Blij dat ik dit eens heb uitgeprobeerd.
Courgette:
Afwijkend van het recept heb ik de bacon vervangen is door vega "gehakt".
Ivm het ontbreken van de zoutige smaak van de bacon, de uitgeholde courgette voorzien van peper en kruiden.
Courgette aan de gesneden zijde gegrild (6 min.), daarna gevuld en laten liggen tot de kaas gesmolten is. Pakweg 7 minuten
Leuke variant. Zo nog niet gemaakt. Courgette blijft stevig. Kruiding is voldoende.
Maar, ik heb me laten inspireren door twee gerechten uit het "het complete bbq" van Julius J.
Dit aangevuld met een eigen recept voor de miniquiche.
- Miniquiche
- Gegrilde avocado met tomatensalsa
- Gevulde courgette
Aangevuld met stokbrood, licht gezouten kruidenboter en een Riesling
Miniquiche:
Ivm de temperatuur (dome temp 220 C) en de duur (25 min) deze als als eerste gepakt.
Dit is werkelijk met van alles te variëren. Vandaag gemaakt met hartig taartdeeg, knoflook, lenteui, cherry tomaatjes, geklutst ei en parmezaan.
Gedroogde tuinkruiden en peper on top .... en dan bakken maar.
Avocado:
Gemaakt volgens het recept uit het boek. Helaas was voor mijn smaak de koriander wat overheersend.
Is een lekker tussenhapje, of bijgerecht. Blij dat ik dit eens heb uitgeprobeerd.
Courgette:
Afwijkend van het recept heb ik de bacon vervangen is door vega "gehakt".
Ivm het ontbreken van de zoutige smaak van de bacon, de uitgeholde courgette voorzien van peper en kruiden.
Courgette aan de gesneden zijde gegrild (6 min.), daarna gevuld en laten liggen tot de kaas gesmolten is. Pakweg 7 minuten
Leuke variant. Zo nog niet gemaakt. Courgette blijft stevig. Kruiding is voldoende.