Ik maak ze best vaak, dan ook voor meerdere keren tegelijk.
Ook een keer gedeeld hier: De Ultimate Vega Burger volgens Julius Jaspers:
Deze komen hier geregeld voorbij en sinds de nieuwe keukenmachine moest deze toch weer naar voren komen.
(Ookal is die nieuwe kitchenaid keukenmachine van ons zo groot, deze portie had hij het toch moeilijk mee en moest in 2 keer.)
En boven alles, mijn zoon is dol op burgers eten.
Op deze manier ben ik blij: de BBQ gebruiken.
Kind blij: dikke burger eten
Ik nog een keer blij: want kind blij, dus meedoen met fotowedstrijd
Vrouw blij: want ik durf bijna te zeggen dat ze gezond zijn.
(Ingredienten; bruine rijst, zwarte bonen, groene paprika, ui, champignon, mozzarella, ei, panko, kruiden)
Tijdens de voorbereiding nog niet zo veel foto's gemaakt, maar het was een dagje voor de kids.
's Ochtends begonnen we met een lekkere wandeling in het bos.
De kinderen genieten er net als papa enorm van: de frisse lucht, de modder, de fluitende vogels, de blije honden die rond rennen, de geuren van het bos. Heerlijk.
Kleine snippet uit een filmpje:
Thuis geluncht, met natuurlijk iets lekkers op de boterham: ei!
Slaapje in de middag.. en na het wakker worden nog even de vogels gaan voeren buiten..
Want dat is zo leuk met dat oude brood he, een hoop gelach uit de kinderwagen, en de oudste vond het vooral schitterend.
Oh, en de meeuwen waren al helemaal blij, kregen zelfs nog wat leuke poses van ze toen we weer wilde vertrekken:
Een wandelingetje naar huis en de Q aangestoken.
Het is mijn geluk van zo'n mooie dag.
De hele dag is het droog en lekker winters/herfstig.
Hoes van de BGE af en jawel, regen.
We moeten er wat voor over hebben, die hele-jaar-door-hobby van ons.
Met golf heb ik mezelf beloofd alleen nog maar in ze lente-zomer te spelen, maar deze hobby blijft toch leuk door het jaar heen;
Snel naar binnen gerend voor de saus.
Mayo, Ketchup, beetje BBQ saus, teentje knoflook en een klein gesneden augurkje (hier nog niet erin)
De burgers die indirect lagen te garen (kijk hier voor het recept van de burgers) even eruit gehaald om te laten rusten want mevrouw had ook een aardappeltje erbij bedacht, en die moesten wel ff.. (lekkere timing, schat). Snel een braadslede erin gedaan en de burgers er weer af zodat ze straks gegrilld konden worden (werden ze vast wel weer heet, dacht ik zo).
De burgerbroodjes alvast wat geroosterd
En toen de burgers erop, beide kanten afgegrilt.
(Voor de fotowedstrijd ben je er toch iets meer mee bezig he; )
De burgers waren al mooi geworden, maar de aardappeltjes bleven wat achter.
Dus de burgers indirect en ik wilde de aardappeltjes wat dichterbij het vuur hebben.
Ik dacht de half moon perforated grill niet nodig te hebben, "want ik heb al zo'n ding van weber.."
Maar uiteindelijk gaat hij toch maar op het verjaardagslijstje:
En dan gaat het allemaal weer snel.. alles eraf, geen tijd voor foto's. burgers maken en eten!
Broodje belegd met (vonb): bodem, rucola, tomaat, burger, saus, top.
Altijd maken we er van die uitjes bij, zo lekker lang in boter laten pruttelen met een heel klein schepje bruine basterd suiker; deze keer vergeten, volgende keer wel weer doen.
Die van de kid (want daar deden we het voor.. kuch-nietus-kuch) hetzelfde maar dan zonder sla.
En als je hem dan doorsnijdt zie je dit:
Lekker hoor, heeeee-lemaal niks mis mee.
Mag van mij op wekelijkse basis voorbij komen deze burger, fantastisch.
En dan nog een leuk kliekje voor de fotowedstrijd.
De kleine smulkont van ons kan zo genieten van een 'BUHGHÂ!'.
Machtig mooi, die kinderen blijven een reflectie van jezelf:
En dat duurde niet lang of hij was verdwenen, nog eerder dan mama die van haar op had.
En toen appelmoes, want het was een dag voor de kids, en weer 3 seconde later was dat ook weg:
PAPA DAT WAS LEKKER, NOG EEN BURGER?
Een toetje met vers fruit..
We hadden weer een top dag.
Ook een keer gedeeld hier: De Ultimate Vega Burger volgens Julius Jaspers:
Deze komen hier geregeld voorbij en sinds de nieuwe keukenmachine moest deze toch weer naar voren komen.
(Ookal is die nieuwe kitchenaid keukenmachine van ons zo groot, deze portie had hij het toch moeilijk mee en moest in 2 keer.)
En boven alles, mijn zoon is dol op burgers eten.
Op deze manier ben ik blij: de BBQ gebruiken.
Kind blij: dikke burger eten
Ik nog een keer blij: want kind blij, dus meedoen met fotowedstrijd
Vrouw blij: want ik durf bijna te zeggen dat ze gezond zijn.
(Ingredienten; bruine rijst, zwarte bonen, groene paprika, ui, champignon, mozzarella, ei, panko, kruiden)
Tijdens de voorbereiding nog niet zo veel foto's gemaakt, maar het was een dagje voor de kids.
's Ochtends begonnen we met een lekkere wandeling in het bos.
De kinderen genieten er net als papa enorm van: de frisse lucht, de modder, de fluitende vogels, de blije honden die rond rennen, de geuren van het bos. Heerlijk.
Kleine snippet uit een filmpje:
Thuis geluncht, met natuurlijk iets lekkers op de boterham: ei!
Slaapje in de middag.. en na het wakker worden nog even de vogels gaan voeren buiten..
Want dat is zo leuk met dat oude brood he, een hoop gelach uit de kinderwagen, en de oudste vond het vooral schitterend.
Oh, en de meeuwen waren al helemaal blij, kregen zelfs nog wat leuke poses van ze toen we weer wilde vertrekken:
Een wandelingetje naar huis en de Q aangestoken.
Het is mijn geluk van zo'n mooie dag.
De hele dag is het droog en lekker winters/herfstig.
Hoes van de BGE af en jawel, regen.
We moeten er wat voor over hebben, die hele-jaar-door-hobby van ons.
Met golf heb ik mezelf beloofd alleen nog maar in ze lente-zomer te spelen, maar deze hobby blijft toch leuk door het jaar heen;
Snel naar binnen gerend voor de saus.
Mayo, Ketchup, beetje BBQ saus, teentje knoflook en een klein gesneden augurkje (hier nog niet erin)
De burgers die indirect lagen te garen (kijk hier voor het recept van de burgers) even eruit gehaald om te laten rusten want mevrouw had ook een aardappeltje erbij bedacht, en die moesten wel ff.. (lekkere timing, schat). Snel een braadslede erin gedaan en de burgers er weer af zodat ze straks gegrilld konden worden (werden ze vast wel weer heet, dacht ik zo).
De burgerbroodjes alvast wat geroosterd
En toen de burgers erop, beide kanten afgegrilt.
(Voor de fotowedstrijd ben je er toch iets meer mee bezig he; )
De burgers waren al mooi geworden, maar de aardappeltjes bleven wat achter.
Dus de burgers indirect en ik wilde de aardappeltjes wat dichterbij het vuur hebben.
Ik dacht de half moon perforated grill niet nodig te hebben, "want ik heb al zo'n ding van weber.."
Maar uiteindelijk gaat hij toch maar op het verjaardagslijstje:
En dan gaat het allemaal weer snel.. alles eraf, geen tijd voor foto's. burgers maken en eten!
Broodje belegd met (vonb): bodem, rucola, tomaat, burger, saus, top.
Altijd maken we er van die uitjes bij, zo lekker lang in boter laten pruttelen met een heel klein schepje bruine basterd suiker; deze keer vergeten, volgende keer wel weer doen.
Die van de kid (want daar deden we het voor.. kuch-nietus-kuch) hetzelfde maar dan zonder sla.
En als je hem dan doorsnijdt zie je dit:
Lekker hoor, heeeee-lemaal niks mis mee.
Mag van mij op wekelijkse basis voorbij komen deze burger, fantastisch.
En dan nog een leuk kliekje voor de fotowedstrijd.
De kleine smulkont van ons kan zo genieten van een 'BUHGHÂ!'.
Machtig mooi, die kinderen blijven een reflectie van jezelf:
En dat duurde niet lang of hij was verdwenen, nog eerder dan mama die van haar op had.
En toen appelmoes, want het was een dag voor de kids, en weer 3 seconde later was dat ook weg:
PAPA DAT WAS LEKKER, NOG EEN BURGER?
Een toetje met vers fruit..
We hadden weer een top dag.