BasBQ
Beef en Steak

Varkenskarbonade in whisky marinade

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Onlangs veel bezig met de Steven&Me sessies. Twee die eruit sprongen en eentje mag vandaag weer. Voor de verandering vroeg naar huis en eerst de pork chops in de marinade zetten. Uiteraard ook van deze sessie even foto's maken. ;)


Alles verzameld, paar dingen ontbreken,... zout/peper/whisky, maar zit er allemaal in hoor! ;)  Stukken vlees,.. vorige vond ik nog net iets te dun. Dus dit keer mee gekeken bij het snijden. "Doe nog maar iets dikker,.... nee nog een beetje,... toch nog iets erbij, doe maar!"  :D

2014-08-22 Varkenskarbonades in Whisky pekel 01 by Bidle, on Flickr


2014-08-22 Varkenskarbonades in Whisky pekel 03 by Bidle, on Flickr


2014-08-22 Varkenskarbonades in Whisky pekel 04 by Bidle, on Flickr


Marinade klaar en netjes allemaal per zakje verpakt. Ze zouden maar eens aan elkaar gaan plakken,... en dat niet overal de marinade goed bijkomt. Beetje onzinnig, maar wel leuk en mooi!  ;)
Die marinade ruikt echt geweldig,... als ze er een eu de toilette van maken, zou ik hem zo maar op doen.  B-)


2014-08-22 Varkenskarbonades in Whisky pekel 05 by Bidle, on Flickr


2014-08-22 Varkenskarbonades in Whisky pekel 06 by Bidle, on Flickr


Wordt vervolgd!  :p
 
Stop maar, mooiere foto's kun je toch niet maken ?
Geweldig hoe het daar ligt !
 
dat ziet er al fantastisch uit
 
Hoppa zit er weer in,... :D

Enne,... helaas geen foto van het bordje, want de kleine man wilde aandacht en het bezoek.... enfin, liep even net iets anders dan gehoopt. Belangrijkste het eten heeft er niet onder geleden. ;)  Enne toch nog foto's van het eindresultaat net voordat het van de Q kwam.


Alles klaar gezet. De Bidle02 moest de voorzet geven en Bidle03 zou hem inkoppen:

2014-08-22 Varkenskarbonades in Whisky pekel 07 by Bidle, on Flickr


2014-08-22 Varkenskarbonades in Whisky pekel 08 by Bidle, on Flickr


De karbonades na een redelijke korte sessie van de WSM zagen er al goed uit:


2014-08-22 Varkenskarbonades in Wisky pekel 09 by Bidle, on Flickr



De kleine man des huizes had aandacht nodig dus besloten om Bidle01 met rust te laten en de waterpan uit de WSM te halen en kijken of ik daarop het bijgerecht klaar kon krijgen. Dat lukte verassend genoeg perfect. Boven alles open en de DX2 op 180 gezet,.. even de deksel er af en binnen no-time was die op temperatuur. Toch wel goed om te weten.

2014-08-22 Varkenskarbonades in Whisky pekel 10 by Bidle, on Flickr


De Karbonades nog even gegrild op een ~200 tot een kerntemperatuur van ~70. Waren weer erg lekker. Dit gaat zeker een vast onderdeel worden in het programma. :)


2014-08-22 Varkenskarbonades in Whisky pekel 11 by Bidle, on Flickr



 
mooi gelukt, leuk die truc met de WSM  :)
 
Ik krijg gelijk trek!! :D
 
Top hoor, ziet er erg lekker uit.
 
Ziet er weer erg lekker uit Bidle!!
 
is het niet zonde om zo'n mooie fles in de marinade te gebruiken, ik bedoel het lijkt me heerlijk voor ernaast maar gaan de nuances van zo'n heerlijke whisky niet verloren in de marinade en is het verstandiger een goedkopere 'kook' whisky te gebruiken en dan die macallan er lekker bij?
 
Terug
Bovenaan Onderaan