Na een tijd niets gepost te hebben voorzichtig weer begonnen met fikkie stoken. Dankzij een herseninfarct kan ik weer helemaal opnieuw beginnen; alle recepten, instellingen, alles kwijt. Gecompliceerde gerechten zijn op dit moment nog niet mogelijk, dus ik ben eenvoudig begonnen.
Eerst een marinade maken: pers een sinaasappel uit, voeg een teentje knoflook toe, een beetje verse tijm en wat zout en peper.
Snij de varkenshaas in blokjes en laat deze in de marinade zwemmen. Vijf uur vond ik wel voldoende, had geen geduld om de varkenshaas een hele nacht te laten marineren.
Snij de mango (voor zover mogelijk) in blokjes.
Verdrink wat spiesen voor tenminste een half uur.
Rijg de varkenshaas aan de spiesen, afwisselend met de mango en omwikkel de blokken varkenshaas met het spek.
Leg de spiesen boven een middelmatig vuur (170 graden) op een dichte grillplaat tot de varkenshaas klaar is
Aardappeltjes erbij en sla, smullen maar weer.
Eerst een marinade maken: pers een sinaasappel uit, voeg een teentje knoflook toe, een beetje verse tijm en wat zout en peper.
Snij de varkenshaas in blokjes en laat deze in de marinade zwemmen. Vijf uur vond ik wel voldoende, had geen geduld om de varkenshaas een hele nacht te laten marineren.
Snij de mango (voor zover mogelijk) in blokjes.
Verdrink wat spiesen voor tenminste een half uur.
Rijg de varkenshaas aan de spiesen, afwisselend met de mango en omwikkel de blokken varkenshaas met het spek.
Leg de spiesen boven een middelmatig vuur (170 graden) op een dichte grillplaat tot de varkenshaas klaar is
Aardappeltjes erbij en sla, smullen maar weer.