Beef en Steak

Varkenshaas met brie en spek

Markklooster

Sprokkelaar
Berichten
29
Gisteren een lekker en simpel gerecht gemaakt. Varkenshaas ingesneden, gevuld met brie en omwikkeld met ontbijtspek (dakpansgewijs).
Rookhoutje toegevoegd voor de extra smaak.

Tot een indirecte temperatuur van 52 graden gebracht en 5 minuutjes onder aluminiumfolie laten rusten.

1000027574.jpg


1000027577.jpg


1000027583.jpg
 
Laatst bewerkt:
De lekkerste foto heb je weg gelaten?
 
Is 52 graden niet een beetje weinig voor een varkenshaas?
Ja klopt, heb je wel een punt. Volgend mij geven ze 58 aan. Maar ik had de thermometer in het stuk zitten waar het meeste vlees zat, vandaar op 52 gehouden. Denk dat ik 'm de volgende keer toch verder laat oplopen.
 
Ik had 'm nog ff op z'n donder gegeven op snikheet gietijzer. Beetje kleur, spek wat krokanter..

Maar we schrijven 'm weer op, want brie lust ik graag dus misschien probeer ik 't weer eens.
 
Ik had 'm nog ff op z'n donder gegeven op snikheet gietijzer. Beetje kleur, spek wat krokanter..

Maar we schrijven 'm weer op, want brie lust ik graag dus misschien probeer ik 't weer eens.
Goede tip! De bacon was een beetje 'saai' op deze manier. Ga ik zeker proberen de volgende keer, bedankt.
 
De bacon was een beetje 'saai' op deze manier.

Dat was natuurlijk ook precies wat ik bedoelde Mark. Dat spek mag gaar zijn, maar krokant en Maillard horen erbij!

Daarom dacht ik dat je nog niet klaar was...
 
Dat was natuurlijk ook precies wat ik bedoelde Mark. Dat spek mag gaar zijn, maar krokant en Maillard horen erbij!

Daarom dacht ik dat je nog niet klaar was...
Haha ja ik begrijp hem! Mag inderdaad veel meer bite hebben, ga 'm snel weer opnieuw proberen!
 
Het nadeel en gevaar van zo'n haasje met bacon direct afgrillen is dat de bacon eraf scheurt.
Hogere BBQ temperatuur en alleen indirect geeft je toch kleur en je bacon blijft heel om de haas.
Wil je toch afgrillen dan heel voorzichtig en niet (te veel) draaien, of doe dat grillen in een licht ingevette skillet of op grillplaat
bij 58-59 graden kern eraf, dan gaart hij nog iets door.

1 kant gergild, de onderkant, puur voor de smaak:

 
Het nadeel en gevaar van zo'n haasje met bacon direct afgrillen is dat de bacon eraf scheurt.
Hogere BBQ temperatuur en alleen indirect geeft je toch kleur en je bacon blijft heel om de haas.
Wil je toch afgrillen dan heel voorzichtig en niet (te veel) draaien, of doe dat grillen in een licht ingevette skillet of op grillplaat
bij 58-59 graden kern eraf, dan gaart hij nog iets door.

1 kant gergild, de onderkant, puur voor de smaak:

Bedankt voor de kanttekeningen bij afgrillen. Goed om mee te nemen voor de volgende keer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan