BasBQ
Beef en Steak

Varkensbuikje - hoe lang duurt dat ongeveer?

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hoi,

Jaja ik weet dat dit onmogelijke vragen zijn maar ik doe het toch.
Ik heb een stukje varkensbuik (700-900gram). Ik was aan het denken om de spek in een bakje met groenten (wortel-rode ui-bleekselderij) met appelsap te leggen. Eerst even de BBQ op 250(+) en dan na 30 minuten terug na 160.

Ik begrijp dat deze klaar is als de binnen temp zo ongeveer 72 graden is (o.a.: http://www.bbq-nl.com/category/recepten/varkensvlees/bacon-buikspek)

Heeft iemand een indicatie hoe lang dit gaat duren? 2 uur? 4 uur? 26 dagen?

Thnx.

 
SODEJU...
Lezen is ook een vak, het staat gewoon in de link die ik er bij heb gezet:
"Echt moeilijk is het niet om te maken, het enige dat je moet kunnen is je barbecue een ruim een uur stabiel op 165?C kunnen houden."
#fail
 
Zat je er met die 26 dagen niet eens zo ver naast! ;)
 
groundhog667 zei:
SODEJU...
Lezen is ook een vak, het staat gewoon in de link die ik er bij heb gezet:
"Echt moeilijk is het niet om te maken, het enige dat je moet kunnen is je barbecue een ruim een uur stabiel op 165?C kunnen houden."
#fail

Ik heb dat nou nooit, dat ik ergens overheen lees ..... =)) 
Whoehahahahahaha! Joh, wat maakt het uit. Dat gebeurt iedereen wel. Nou ja, behalve mij dan. En ik jok nooit.
 
Met 72 graden is het soms nog wel een beetje kauwen op zo'n buik. Ik zou 'm ff doorpakken naar 75 ofzo. Duurt 4 dagen langer :), maar geeft een wat malser resultaat.
Of je moet het als op de draad gesneden dunne plakjes op willen dienen zoals het spek in het recept, dan werkt die 72 prima.
 
:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan