BasBQ
Beef en Steak

Vandaag Pulled Pork

 
 

Gasburner

Kooltjesharker
Berichten
149
Afgelopen donderdag een varkensnek gehaald en vandaag was het zover, eerste keer pulled pork. Omdat een hele nek wat veel is voor ons heb ik een stuk van 1,1 kilo gesneden
en die gisterenavond voorbereid. Heb het wedstrijd recept van Noskos gebruikt.

Dit is hem:


Ingespoten en in de rub gezet, daarna in de folie en een nachtje in de koelkast:


Vannochtend was het zover, bbq klaar gemaakt voor indirect gebruik en een paar blokjes appelhout erbij gedaan:


Na 5 uur de glaze erop gedaan, ziet er al lekker uit, moet ik zeggen  B-) :


Had hem nog een tijd ingepakt gehad, maar vergeten een foto te maken. Dit hem aan het einde:


Pulled pork:


Smaakte prima! Gaan we nog een keer doen.  :D

 
Lekker hoor, iets overhouden is bijna onmogelijk. De volgende keer zou ik de nek niet halveren. Je hebt het vuur toch aan dus....
Je kan de rest geproportioneerd inpakken en hup de vriezer in. Als je weer de Q aansteekt kan je een portie pulled pork lekker opwarmen in een afgedekt aluminium bakje met wat boter appelsap of cola zodat het warm stoomt.
 
Heb je gelijk in, ik dacht verdeel het risico, als het de eerste keer fout gaat, ben ik niet gelijk de hele nek kwijt.  ;)
 
Marcel zei:
Lekker hoor, iets overhouden is bijna onmogelijk. De volgende keer zou ik de nek niet halveren. Je hebt het vuur toch aan dus....
Je kan de rest geproportioneerd inpakken en hup de vriezer in. Als je weer de Q aansteekt kan je een portie pulled pork lekker opwarmen in een afgedekt aluminium bakje met wat boter appelsap of cola zodat het warm stoomt.

Marcel + 1
Gefeliciteerd met je knor. ;)
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Dank jullie wel, op naar de Brisket...maar eerst nog een aantal keren 'oefenen'  B-)
 
Heerlijk PP. Dat lust ik altijd wel

Gefeliciteerd met je knorrie
 
Gefeliciteerd met je knor

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan