BasBQ
Beef en Steak

Vandaag eten we Iberuco pp!

 
 

Reboot

Pitmaster
Berichten
575
Gister na een bezoekje aan de Zegro met de buurman besloten dat we vandaag Iberico pp eten ;)
Vanochtend zijn de buurman en ik weer een co-productie gestart en rond 10 uur lag ons mooi stuk Iberico van 2kg op de WMS.
Dit is de 2e keer dat ik pp maak van procureur alleen nu Iberico. Procureur bevalt mij veeeeel beter dan schouder waar ik het de afgelopen jaren van heb gemaakt. Dus hopelijk is het met Iberico helemaal geweldig.
Wat wel opviel is dat get stuk Iberico veel stijver en harder is dan de gewoon procureur van de eerste keer. Hopelijk maakt dat de boel niet minder mals aan het eind.

a5eb1291b62f0e850afabec357c256ba.jpg


Na 1 uur is de dome 110c en de kern 26c
 
Ben zelf ook erg benieuwd. Aan de prijs van het vlees zal het niet liggen ;)
Na zo'n 2 uur is de dome 115c en de kern 48c. Gaat best snel komt misschien ook omdat het een kleintje is.
Nu de dome weer iets naar beneden brengen. Jammer dat ik net te laat was voor een heatermeter van NOSMO, dan had het een stuk makkelijk gegaan.
 
lust ik, succes
 
Om ongeveer 14.30 de procureur ingepakt en terug op de Q.
Zojuist bereikte hij 91c en nu ligt hij lekker te rusten. Gelukkig net op tijd want nu regent het.
7b0d77beb5f4022d4a3a4efe65404bf8.jpg
 
Alles is goed gekomen. Moet zeggen dat ik weinig verschil proef tussen Iberico en de gewone procureur
95517c9e006d47049240af90ea8843c2.jpg
5639f5e2a1959e7762595f2bfea52b91.jpg
2ed78928201432f542a3448903ae037c.jpg
 
Jammer dat er weinig smaakverschil zit tussen gewoon en de iberico variant.
Maar ondanks dat ziet het er wel lekker uit.
En als je nou nog een foto hebt dat die op de wsm ligt heb je nog je knorrie ook ;)
 
nix13 zei:
...En als je nou nog een foto hebt dat die op de wsm ligt heb je nog je knorrie ook ;)

Helaas maak ik normaal wel een foto van maar deze keer niet :(
Gelukkig komen er nog meer!
 
Ziet er erg goed uit, persoonlijk vind ik er een wereld van verschil inzitten tussen een Iberico en een gewoon varken.
Misschien niet met een PP maar de Babi Pangang Iberico van laatst (80 gr.C gegaard) vond ik vele malen lekkerder dan die van het gewone varken.
De Iberico bij de Zegro is ook van een top leverancier: De Raza.
Dus daar kan het niet aan gelegen hebben.
Misschien is het zonde om een Iberico tot PP om te toveren en moet je hem gewoon wat minder ver doorgaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan