BasBQ
Beef en Steak

USA Grain Fed, Angus of dubbeldoelkoe steaks

 
 
 
 

dave79

Stoker
Berichten
384
Is het de extra kosten waard op bv een longhaas of entrecote?

Bij welke stukken wel of niet wat meer uitgeven.

B.v. Longhaas USA Grain Fed 25,-/kg, Angus 18,-/kg en dubbeldoelkoe (BBQ Quality) 13,-/kg
 
Op longhaas weet ik het eigenlijk niet zo goed, maar vwb zo'n beetje alle rest vind ik het (australian) angus vlees best wel de meerprijs waard tov dubbeldoelkoe (vergelijk maar eens een picanha vwb smaak). De usa Grain-Fed vind ik dan de meerprijs tov australian angus weer niet echt waard. Maar ik zou het gewoon eens proberen ;)
 
Ok duidelijk.

Het verbaasde mij ook hier maar 1 hit te krijgen op het forum op "dubbeldoelkoe" , dus waarschijnlijk niet veel gebruikt.
De prijs is wel goed maar een oude melkkoe lijkt me zo nu ook niet de malste optie, maar dat is meer een gevoel...
 
Toch had ik bij wat ik aan dubbeldoelkoe vlees gegeten heb, eigenlijk niet veel te klagen puur wat de malsheid betreft, ik vond met name de smaak minder, maar eigenlijk nog niet eens per se slecht. Beetje afhankelijk van wat je wilt maken (en wat je aan saus en rub toe wilt voegen) denk ik. 
 
Voor een longhaas of bavette of dat soort cuts geen rubs en helemaal geen saus voor mij
 
Voor de steaks zou ik een vleesras kiezen. Mijn ervaring met longhaas is dat het niet veel uitmaakt.

dave79 zei:
Voor een longhaas of bavette of dat soort cuts geen rubs en helemaal geen saus voor mij
+1
 
Terug
Bovenaan Onderaan