BasBQ
Beef en Steak

US sukade en webers pasta met spinazie en gerookte tomaten

 
 
 
 
 

structor

BBQ Junkie
Berichten
6.708
Om Noskos een beetje te steunen in zijn strijd, leek het mij leuk om weer eens een weber recept te maken. Het recept van deze week is penne pasta met spinazie en gerookte tomaat. Op het plaatje zag het er erg lekker uit, alleen bij het lezen van het recept, miste ik wat.... Namelijk de rol van de bbq. Eigenlijk het enige wat echt op de bbq moet zijn de gerookte tomaten. Daarnaast mag je nog even met een skillet in de weer... Meneer Weber is nu toch wel heel erg bezig accessoires te verkopen. Maar tja het plaatje was wel aanlokkelijk.

Dus besloten om maar te gaan combineren. Ik had nog een prachtig stuk US-sukade in de diepvries en een recept wat al een tijdje op mijn todolijst stond te schreeuwen om er af te komen.

Dus hier gaan we, het weber recept:
[list type=decimal]
[*]cherry tomaatjes in twee-en gesneden
[*]penne
[*]2 el evo
[*]2 teentjes gehakte knoflook
[*]1/2 tl rode peper flakes
[*]1/2 cup verse basilicum
[*]2 cups verse spinazie
[*]1/2 cup parmezaan
[*] pezo naar smaak
[/list]

De bereiding:
[list type=decimal]
[*]doe de tomaatjes indirect in een speciale weber pan en rook ze met weber houtjes ongeveer 5 minuutjes
[*]kook de penne
[*]bak de knoflook en de rode peper flakes in een weber skillet
[*]voeg de tomaten toe
[*]als de pasta klaar is, deze afgieten. Houdt een beetje kookvocht over
[*]pasta kookvocht, spinazie en basilicum in de pan (ik heb nog heel even de kook er over gegooid)
[*]meng alles en eet warm
[/list]

Het sukade recept is een bekende van hier, dus ga ik niet verder over schrijven. Ik heb me voor de verandering een keer draconisch aan een recept gehouden.

Het resultaat:
20130324_175731.jpg


Tja nu zal de oplettende kijker al denken wat is er met je penne gebeurd. Nou dat is simpel meneer en mevrouw Structor hadden een communicatie storing over of we nog penne hadden ;D.

Wat vonden we er van. Mevrouw Structor was heel blij met een keer een duidelijk andere maaltijd van de bbq, ik vond de pasta ook lekker. Maarrrrr de reden dat ik eigenlijk dit verhaal intik is om de US-sukade in cola/ketjap marinade op iedereens todo lijst te krijgen. Dat is echt geweldig lekker zeg!!!!!

De enige kritiek puntjes die ik op dit recept heb zijn:
1) na het rusten van je vlees en trancheren is je vlees zo snel koud (tips anyone??)
2) voor het mooie doe ik hem de volgende keer 8 of 9 minuten ipv van 10 minuten.

ps: het gebrek aan (scherpe) foto's heeft iets met murphy te maken :(


 
Ziet er lekker uit.

Tip: Ik zet mijn borden meestal op 60 graden in de oven. Oppassen voor je vingers maar je eten blijft lekker op temperatuur.
 
Sluit me aan bij de tip van Bert ?n wellicht een open deur: trancheer alleen wat je direct gaat eten, dus trancheer de zegmaar "tweede ronde" pas als je daar aan toe bent.
 
Tegenwoordig snij ik de sukade als steaks, dat blijft langer warm ;)
 
Ja hoorrr; de todo list is langer geworden...
 
Het ziet er erg lekker uit hoor Emiel! Ik had de penne niet gemist, dacht dat dat die witte dingen waren die door de spinazie zaten, komt zeker door de onduidelijke foto's ;)  die Murphy toch, fijne gozert, je kunt hem overal de schuld van geven....
Ik heb er nooit zo'n last van dat mijn vlees koud is, maar ik hou dan ook van koud vlees/kip/vis, dus het valt mij niet op.
Ik doe ook wel eens de borden voorverwarmen in de magnetron, beetje nat maken, en even op vol vermogen. Afdrogen en klaar.
 
dat is een hele lekkere
 
structor zei:
Wat vonden we er van. Mevrouw Structor was heel blij met een keer een duidelijk andere maaltijd van de bbq, ik vond de pasta ook lekker. Maarrrrr de reden dat ik eigenlijk dit verhaal intik is om de US-sukade in cola/ketjap marinade op iedereens todo lijst te krijgen. Dat is echt geweldig lekker zeg!!!!!
Als jij het zegt structor, dan zullen we dat doen ;)
 
gisteren bij de Makro nog een stuk in mijn gehad. Er was echter geen slager aanwezig dus ik durfde het niet aan om dit stuk vlees zelf te mishandelen.  ;D Heb er nu toch een beetje spijt.... :'(
 
Boldeagle zei:
gisteren bij de Makro nog een stuk in mijn gehad. Er was echter geen slager aanwezig dus ik durfde het niet aan om dit stuk vlees zelf te mishandelen.  ;D Heb er nu toch een beetje spijt.... :'(
Volgende keer gewoon meenemen. Filmpje van de buurman van frits erbij en de eerste keer wat extra snijverlies voor lief nemen ;D
 
Haha die murphy, kwam bij jou ook ff buurten.... Wat een gozert is het ook... Maar een prima recept, us sukade staat bij mij met stip op 1 op de todo lijst.
 
Boldeagle zei:
gisteren bij de Makro nog een stuk in mijn gehad. Er was echter geen slager aanwezig dus ik durfde het niet aan om dit stuk vlees zelf te mishandelen.  ;D Heb er nu toch een beetje spijt.... :'(

Laat dit stukje net aan mijn vrouw zien met mijn commentaar....haar reactie naar mij...SUKKEL !  ???.. ;D ;D
 
Kijk, dat klinkt als een vrouw naar mijn hart! ;)
 
Dominique zei:
Ik doe ook wel eens de borden voorverwarmen in de magnetron, beetje nat maken, en even op vol vermogen. Afdrogen en klaar.

Goeie tip, zo wordt de magnetron in huize Nosmo ook nog eens gebruikt!
 
Nosmo zei:
Dominique zei:
Ik doe ook wel eens de borden voorverwarmen in de magnetron, beetje nat maken, en even op vol vermogen. Afdrogen en klaar.

Goeie tip, zo wordt de magnetron in huize Nosmo ook nog eens gebruikt!
Gaan we proberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan