In mijn streven om mijn UDS zo veelzijdig mogelijk te maken ben ik begonnen met het maken van een modulaire pizzaring die bovenop mijn UDS komt te staan. De bedoeling is dat ik dan mijn BBQ vuurkorf http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=20752.0 bovenin mijn UDS plaats en dan de pizzamod erbovenop met een pizzasteen erin. Vuurtje stoken en kijken wat het wordt. Waarschijnlijk plaats ik ook een pizzasteen bovenin de pizzamod voor extra hittereflectie van bovenaf.
Dus een extra 200liter vat opgehaald voor ?17,50 en aan het zagen en slijpen gegaan. Dit is wat ik tot nu heb gefabriceerd:
De bovenste rand van het vat afgeslepen en die valt perfect over mijn UDS heen
Deksel past er ook mooi op, kan eventueel ook mijn weberdeskel er op plaatsen. Zal eens kijken wat het beste werkt
Opening ingeslepen:
Morgen een constructie maken waar ik mijn pizzasteen op kan leggen. en dan zodanig dat ik makkelijk bij het vuur kan om er eventueel extra hout op te leggen.
to be continued......
Dus een extra 200liter vat opgehaald voor ?17,50 en aan het zagen en slijpen gegaan. Dit is wat ik tot nu heb gefabriceerd:
De bovenste rand van het vat afgeslepen en die valt perfect over mijn UDS heen

Deksel past er ook mooi op, kan eventueel ook mijn weberdeskel er op plaatsen. Zal eens kijken wat het beste werkt

Opening ingeslepen:

Morgen een constructie maken waar ik mijn pizzasteen op kan leggen. en dan zodanig dat ik makkelijk bij het vuur kan om er eventueel extra hout op te leggen.
to be continued......