al is de UDS nog steeds niet helemaal klaar, wel weer een grote mijlpaal gehaald.
mn PID-controller is klaar! deze lijkt in de basis op het voorbeeld van nosmo, mijne is anders in de zin dat ik de rookgenerator er ook mee kan aansturen, heel de PID regeling is dan gedeactiveerd dmv een schakelend relais. tevens heb ik ook een zekering toegevoegd mocht er ooit iets mis gaan in een van de componenten, in de rest van het huis/bbq hoek vliegt er de stroom er dan niet uit.
De bovenste linker knop zet spanning op het geheel zonder PID-regeling, de onderste linker schakelt het relais waardoor de pid-controller geactiveerd wordt, deze geregeld dan verder de fans, welke onafhankelijk aan en uit te zetten zijn.
Heb 2 foutjes gemaakt...het gat voor de voeding na 2 keer nameten toch verkeerd in mn mal gezet en daarvoor een te groot gat gemaakt, moet nog een beetje kit aan de binnenkant spuiten om dit af te dichten.
door mijn beperkte electrotechnische kennis de verkeerde schakelaars besteld voor de fans, 240v ipv 12v, de lampjes gaan dus niet aan als een ventilator wordt aangezet(de 2 rechter knopjes)
work in progress
Het spit is inmiddels ook al een paar keer getest en werkt perfect.
De doorvoer van het thermokoppel doe ik via de gaten van het spit welke ik kan afdekken met een paar ringen als het spit niet gebruikt wordt.
Morgen een nieuwe test met de PID controller met 3 kippen op het spit. Omdat ik voor het plaatsen van het thermokoppel nog geen voorziening heb, laat ik hem morgen door een van de gaten van de rookafvoer in het deksel zakken.