Beef en Steak

Twijfel over uitbreiding...

 
 

henkman

Vuurmaker
Berichten
77
Momenteel heb ik een 21 inch patton inferno waar ik zeer tevreden over ben, de laatste tijd begin ik wel te merken dat ik vaker meer wil doen dan kan. Ik ben dan ook al een tijdje over een uitbreiding aan het nadenken, omdat het planten van een geldboom helaas grandioos is mislukt ben ik maar eens op marktplaats aan het snuffelen gegaan.
In eerste instantie gedacht aan een 13 of 15 inch maar nu is mijn ook gevallen op een Kamado Kettle Joe, ziet er prima uit en is ook lekker groot dus dat bied zeker mogelijkheden.
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze Kamado, of die eventueel een goede tip hebben voor een tweede bbq.
Enige nadeel dat ik zover kan zien aan de KKJ is dat ik hem niet in kan bouwen in mijn huidige meubel maar dat bied weer mogelijkheden voor een nieuw projectje ;-)
 
Als je low budget wil: Ik zou kijken naar een ( tweede hands) Weber 57 cm.
Voor 25% van de kosten van de Kettle Joe 100% van de mogelijkheden.
Als je toch wel de 600-700,- of iets meer Euro wil uitgeven is er keramisch ook nog wel e.e.a. te koop.
 
21 inch prima, maar ik merkte inderdaad ook dat ik dan toch soms ruimte te kort kwam.
Geen ervaringen met de KKJ, maar de Weber 57 is zeker een mooi apparaat voor erbij. En anders een Weber 47.
Is er iets meer budget, zou je ook kunnen kijken naar een compact model (Bastard compact of GG compact, de MiniMax-variant zeg maar). Die is ook handig als je alleen even snel wil grillen voor 1-3 personen.
 
Als je low budget wil: Ik zou kijken naar een ( tweede hands) Weber 57 cm.
Voor 25% van de kosten van de Kettle Joe 100% van de mogelijkheden.
Als je toch wel de 600-700,- of iets meer Euro wil uitgeven is er keramisch ook nog wel e.e.a. te koop.
De Kettle Joe heb ik dus op marktplaats gezien, rond de 100 euro dus da's zeker budget vriendelijk en lijkt mij een prima bedrag voor wat ik er dan voor ga bij krijgen...
 
100 euro is geen geld........
Zo wel dubbel checken of het betrouwbaar is en pas betalen bij ontvangst.
De Kettle Joe is misschien niet het succes geworden dat ze gehoopt hadden maar dit is wel een heel lage prijs.
 
100 euro is geen geld........
Zo wel dubbel checken of het betrouwbaar is en pas betalen bij ontvangst.
De Kettle Joe is misschien niet het succes geworden dat ze gehoopt hadden maar dit is wel een heel lage prijs.
Ga hem dan sowieso halen, wil ook eerst ff zien wat ik mee naar huis ga nemen natuurlijk. Maar mijn vermoeden dat het geen slechte koop is voor dat geld is nu in ieder geval bevestigd waarvoor dank ;-)
 
Dat is geen geld idd. Ik kan hem trouwens zelf niet vinden op Marktplaats.
 
Ik sluit me volledig aan bij de weber 57 suggestie.

Ondanks dat ik een big Joe heb staan, gebruik ik w57 regelmatig.
(Samen of alleen de w57)
 
Noskos heeft er eentje en ook een aantal video’s geloof ik.




Maar ook met recepten, Google is your friend.
 
Dat is geen geld idd. Ik kan hem trouwens zelf niet vinden op Marktplaats.
Hij stond ook niet als kettle joe op marktplaats maar gewoon als bbq...Ga hem volgende week halen als het goed is, zal er daarna ongetwijfeld een postje aan besteden hier.
 
Hij stond ook niet als kettle joe op marktplaats maar gewoon als bbq...Ga hem volgende week halen als het goed is, zal er daarna ongetwijfeld een postje aan besteden hier.
Lijkt me een prima prijs en een goede uitbreiding naast je kamado
 
Ik heb zelf ook sinds kort een Kettle Joe, geen top product, zeker niet voor de prijs van €650,- waar hij vaak nieuw voor staat aangeboden. Thans dat is mijn mening. Ik heb hem ook 2de hands gekocht voor weinig en dan is het toch een leuk speeltje waar je best wel wat mee kunt.

Succes met je koop en veel speel plezier
 
Helaas is de verkoop afgeblazen dus deze jongen gaat rustig verder zoeken naar eventuele uitbreiding. Jammer maar helaas, maar gelukkig zit ik niet zonder en kan ik morgen weer lekker gaan hobbyen ;-)
 
In eerste instantie gedacht aan een 13 of 15 inch
Waarom zou je een kleine BBQ erbij nemen als je nu ruimte tekort hebt? Zou zelf eerder voor een grotere kiezen dat je niet steeds 2 BBQ's hoeft aan te steken maar kunt wisselen tussen klein of groot afhankelijk van wat nodig is. Of bij een groter gezelschap wel allebei en dan niet alsnog tekort komen ;)
 
Waarom zou je een kleine BBQ erbij nemen als je nu ruimte tekort hebt? Zou zelf eerder voor een grotere kiezen dat je niet steeds 2 BBQ's hoeft aan te steken maar kunt wisselen tussen klein of groot afhankelijk van wat nodig is. Of bij een groter gezelschap wel allebei en dan niet alsnog tekort komen ;)
Ik denk dat de ruimte die ik (soms) tekort kom opgelost is met de aanschaf van een 13 of 15 inch, en dat formaat is dan ook weer prima voor als we een keer met z'n tweetjes zijn. Maar goed ik heb geen haast en ga rustig verder zoeken tot er wat leuks op mijn pad komt ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan