BasBQ
Beef en Steak

Turkse kebabs

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Vandaag lekker Turkse kebab gemaakt volgens het recept van Steve Raichlen uit het boek Planet Bbq. Met rundergehakt ipv lamsgehakt want dat vinden ze hier niet lekker (en zielig :mad:) Was erg lekker maar ik had hem iets te hoog opgestookt en het ging iets te hard. Het gehakt viel ook van de spies, denk dat ze niet breed genoeg waren, moet maar eens op zoek naar iets bredere spiesen. Ik had er lekker Turks brood bij en omdat het mij niet uitmaakt een lekkere pastasalade erbij. Was de eerste keer dat ik het zelf maakte en dat is ook een toppertje hoor.  Al met al een smakelijk bordje.
e63b35aea62cae4489355b69e1600730.jpg

48437029fc7f301b80caa16f2246841e.jpg
 
ziet er inderdaad lekker uit, jammer dat ze van je spiezen afvielen, maar dat zal de smaak zeker niet beinvloed hebben
 
Nee de smaak was er niet minder om Leo. Het draaien ging wat lastiger.
 
dat is ook het nadeel van weber spullen, het is echt flink aan de prijs
 
Ziet er goed uit Ed. Heb deze ook al een paar keer gemaakt en het smaakt heerlijk.

In Duitsland verkopen ze bij Amazon.de Schaschlick pennen van diverse lengtes en 1 centimeter breed. 10 stuks voor nog geen 8 euro, nadeel is alleen dat ze alleen in Duitsland bezorgen of schandalig veel porto vragen.
 
ziet er zeer smakelijk uit zeg!
 
Ziet er ondanks het ongelukje toch lekker uit! Misschien is lamsgehakt wat vetter en bindt het beter?
 
Al met al een lekker bordje eten, denk ik dan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan