Beef en Steak

Tsukune (yakitori met kipgehakt)

Arie de Knaller

Stoker
Recept van "serious eats" gepakt ( https://www.seriouseats.com/tsukune-japanese-chicken-meatballs-recipe ) en daarna aan de slag gegaan:

signal-2022-09-03-174846_002.jpeg

signal-2022-09-03-174846_003.jpeg

De stokjes zelf gingen iets te hard (kolen lagen te veel naar de rand toe) en ik had te weinig marinade klaar gezet om mee te lakken. Desondanks ben ik best tevreden voor een eerste keer.

😋 leuke variatie. Gaat opgenomen worden in de japanse week.

Lijkt me heerlijk!

En gewoon voor jou een reden om het zeker nog een keer te maken.

Ziet er lekker uit, en nooit vervelend om ze nog een keer te maken!

Stokjes aan de voorkant ook afdekken dan?
Maar lekkere bereiding

Stokjes aan de voorkant ook afdekken dan?
Maar lekkere bereiding
Ik ga volgende keer een iets andere opzet gebruiken wat betreft kolen. Oorspronkelijk was het idee dat ik ze eerst wat zou proberen voor te garen (of na te garen) op een kouder stuk van de grill, omdat sommige recepten die ik zag het hadden over voorkoken. Omdat ik geen zin heb in ongare kip (zit hier thuis met een persoon met verminderde weerstand) dacht ik dat ik misschien een tijdje indirect zou willen gaan en daarom had ik de kolen niet in het midden gelegd. Dat bleek dus helemaal niet nodig, want het gaarde netjes. Volgende keer gaan de kolen gewoon weer in het midden tussen twee kolenbakjes in, dan is er genoeg ruimte voor het vlees, maar komt de punt van het stokje niet boven de hete kolen te liggen.

Terug
Bovenaan Onderaan