BasBQ
Beef en Steak

Try-out: Beenham

L

Luuk

Gast
Hallo allemaal!

Vanmiddag voor het eerst mijn Weber voor low en slow geprobeerd, hiervoor heb ik de snake methode gebruikt.
In eerste instantie wou ik het zonder vlees proberen, maar toen ik zag hoe stabiel de temperatuur bleef toch maar snel twee beenhammetjes gehaald. Dit is mijn eerste post hier, hoop dat het jullie bevalt.

Voor mijn snake heb ik goedkope houtskoolbriketten gebruikt. Deze netjes gestapeld 2 op 2, toen mijn starter voor een kwart gevuld en de nadat de briketten goed aan waren heb ik ze voor de snake gelegd. (15:00)
DSC_3313_zpszku2ssiu.jpg


Ik heb eerst de luchtschuif onder open gehad zodat de snake op gang kon komen en daarna rustig aan geknepen totdat ik op een mooie temperatuur van 100 graden zat. Dit ging zo makkelijk dat ik toen besloot nog snel beenham te halen. Deze heb ik er om 15:40 opgelegd.
DSC_3317_zpsj0i9lau6.jpg


Om 17:00 heb ik er nog druivenrank snippers bij gedaan (was het vergeten en toen moest het nog een half uur weken) De temperatuur van de Weber bleef steeds mooi constant en de snake deed z'n werk goed!
DSC_3318_zpscf5tsnve.jpg


Toen was het 18:15 en de beenhammetjes hadden een temperatuur van 63 graden bereikt, tijd om ze eraf te halen en nog even te laten rusten.
DSC_3322_zps5mnkcpmu.jpg


Het resultaat een prima eerste poging om low en slow te grillen op de splinternieuwe Weber:
DSC_3326_zps41noqvoc.jpg
 
Jammer dat de foto's niet te zien zijn, even opnieuw plaatsen
 
Op mijn laptop zie ik ze wel, had het geprobeerd met dropbox maar dat werkt dus niet.

*nu via photobucket
 
lekker hoor. je fotos zijn zichtbaar.
mooie run.
probeer volgende keer eens kokosbriketten. werkt nog veel beter dan houtskoolbriketten
 
Ziet er goed uit, lekker makkelijk en "snel".

Wel lol voor mijn gedachte gang bij foto 1; Ahhhh, dus zo berg je die dingen op als je ze niet gebruikt.
 
Ziet r goed en smakelijk uit
Lust ik ook wel :)
 
ziet er heerlijk uit
 
dat lust ik ook wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan