Goedendag dames en heren van het goede leven.
Dit weekend wilde ik weer eens wat nieuws proberen. Ik had nog een kilo buikspek zonder zwoerd van beef en steak in de vriezer liggen ik wilde eens was anders maken dan burnt ends, bacon brikset enz. Nu zag ik laatst op het bbq experience center een video van triple bacon spiezen en dat leek mij wel wat.
Een vriend zou langs komen en een kilootje..dat kunnen wij met z'n tweeën wel soldaat maken.
Ook had ik laatst een nieuwe spiezen set voor het spit gekocht dus 1+1 is 2.
Eerst de buikspek laten ontdooien in de koelkast en gerubt met noskos the greek.
Vervolgens het buikspek omwikkelt met plakken spek.
Daarna weet een beetje gerubt.
Daarna de overige plakken spek klein gesneden voor de bacon crumble.
Toen was het tijd om het vlees aan de spiezen te rijgen.
De crumble uitgebakken in pan, want had even geen zin in een skillet.
De spiezen 2 uur op +- 140 indirect laten draaien.
Vervolgens de spiezen ingesmeerd met noskos the original, honing en shiracha en direct afgegrild.
Na 15 minuten de spiezen van de kamado gehaald en man man...wat een heerlijkheid.
Aanrader!
Nog een fijn weekend allemaal
Dit weekend wilde ik weer eens wat nieuws proberen. Ik had nog een kilo buikspek zonder zwoerd van beef en steak in de vriezer liggen ik wilde eens was anders maken dan burnt ends, bacon brikset enz. Nu zag ik laatst op het bbq experience center een video van triple bacon spiezen en dat leek mij wel wat.
Een vriend zou langs komen en een kilootje..dat kunnen wij met z'n tweeën wel soldaat maken.
Ook had ik laatst een nieuwe spiezen set voor het spit gekocht dus 1+1 is 2.
Eerst de buikspek laten ontdooien in de koelkast en gerubt met noskos the greek.
Vervolgens het buikspek omwikkelt met plakken spek.
Daarna weet een beetje gerubt.
Daarna de overige plakken spek klein gesneden voor de bacon crumble.
Toen was het tijd om het vlees aan de spiezen te rijgen.
De crumble uitgebakken in pan, want had even geen zin in een skillet.
De spiezen 2 uur op +- 140 indirect laten draaien.
Vervolgens de spiezen ingesmeerd met noskos the original, honing en shiracha en direct afgegrild.
Na 15 minuten de spiezen van de kamado gehaald en man man...wat een heerlijkheid.
Aanrader!
Nog een fijn weekend allemaal
Laatst bewerkt: