Beef en Steak

Tri Tip reverse sear op de Weber Kettle

Kroosduiker

Tondelzoeker
Wat een prachtige dag vandaag. Dan moet er iets op de kettle.
Van de week een mooie Australische Black Angus Tri Tip gekocht bij Le Jean - deze gaat vandaag op de Weber.
Ik ga de Tri Tip middels reverse sear garen naar zo'n 52 graden. Dan de kolen nog wat opstoken en dan sear-en tot mooi bruin.
Ook meteen maar wat Australische Black Angus graan-gevoerde hamburgers erbij gekocht.
Heb wat vrienden uitgenodigd - dus we moeten nog wel ff rekening houden met Corona - maar als dat allemaal geregeld is kunnen we vanavond uitkijken naar een heel lekkere juicy en tender Tri Tip.

WhatsApp Image 2020-05-30 at 14.46.44.jpeg

IMG_4708 2.jpg

Nu wachten op de foto’s van het verloop

Tri Tip op de kettle - kettle op ongeveer 110 graden - Tri Tip eraf bij 54 graden

IMG_4712.jpg

Dat ziet er lekker uit Kroosduiker!

Let wel op, ik heb menig Fantast weg zien smelten op zo'n Webertje!

Sander72, je hebt gelijk hoor. Ben er al een verloren. Gelukkig zijn ze niet duur.
Maar het probleem is binnenkort opgelost aangezien ik een bbq-meubel ga maken mbv steigerbuis. Dan heb ik genoeg werkoppervlak om de meters te plaatsen, weg van de hittebron. Overigens ga ik dat meubel maken geïnspireerd door een mooi meubel gemaakt Gomeq. (https://www.bbqgenootschap.nl/threads/steigerbuis-tafel-voor-weber-57-one-touch.21577/).

Die Tri tip ziet er erg smakelijk uit, mooi mals en zo. Wat eet je daar nou bij? Gepoft aardappeltje?

SponZ, om het iedereen naar de zin te maken hebben we er het volgende bij gemaakt:

- Chimichurri - grappig genoeg vond iedereen dat lekkerder dan de beroemde bbq sauzen
- Pão De Queijo (Braziliaans cheese bread) - een recept dat ik vond op de site van Guga (
)
- aardappel gratin
- salade

Vooral de cheese bread is er lekker bij. Zeker de moeite waard om een keer te proberen.

Schermafbeelding 2020-05-31 om 19.42.29.png

Mooie presentatie. Zql zeker gesmaakt hebben

Mooi stukje vlees. Heb ik zelf nog nooit gemaakt. Heet in Nederland geloof ik ezeltje toch? Miss een bij m’n slager een na vragen. Ziet er heerlijk uit. Lust ik wel

Klopt Bram, ezeltje! Lijkt qua structuur dikte en opbouw best op staartstuk (picaña) dus ook voor dit stuk geldt, kun je graan gevoerd vet vlees vinden, kies dat!

• Leuk
Waarderingen: Bram
Sander72 - je hebt helemaal gelijk. Er zijn overeenkomsten. Alhoewel er absolute believers zijn die zeggen dat Picanha superieur is aan Tri Tip.
Maar het gaat uiteindelijk maar om een ding: en dat is wat jij het lekkerste vindt. De rest is niet belangrijk.

Terug
Bovenaan Onderaan