BasBQ
Beef en Steak

Tri-Tip, Liesstuk, Ezeltje

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Vandaag bij de Sligro een ezeltje opgepikt, wilde in eerste instantie een sukade meenemen maar deze had ik nog niet gemaakt. Ik heb het recept van Big Bob Gibson's aangehouden. Volgende keer bij het aanzetten mijn eigen gevoel aanhouden, het boek zegt zo'n 4-5 minuten per kant, maar door de suikers in de sojasaus wordt het toch heel snel erg donker, het was niet verbrand, al lijkt dat wel zo op de foto.

Wat erg vreemd was aan dit recept is dat je, als de tri-tip uit de marinade komt, een runderbouillon blokje moet verkruimelen en dat over het vlees moet strooien! Klinkt raar, maar op de e.o.a. manier werkt het wel :D

tritip-1.jpg


tritip-2.jpg


Hier zie je duidelijk de draad, daar moet je dus haaks opsnijden met trancheren dan is het voor je gevoel veel malser.
tritip-3.jpg


tritip-4.jpg


tritip-5.jpg


tritip-6.jpg


tritip-7.jpg
 
Weer zo'n low budget stukje vlees dat je niet snel bij de supermarkt vindt maar wel heel erg lekker is!
 
Dat ziet er fijn uit!
 
zo te zien moet ik ook maar vaker bij de sligro gaan winkelen
 
Mooi stukje vlees, waar lijkt de smaak eigenlijk het meeste op ?
 
Ik had ze al vaker zien liggen maar geen idee wat er mee te doen dus niet meegenomen.

Nu ik dit zo zie gaat dat dus snel veranderen! ;D
 
yep, goed bezig! Ik vond het bouillonblokje ook wat raar, maar werkt inderdaad! recept ook al een keer gemaakt, en erg lekker
tegenwoordig leg ik hem vaak in de marinade, bv de beefkebab marinade van BBG (volgens mij ook al eens bij jou klaargemaakt... weet het niet zeker meer)
Of in de guinness marinade, ook erg lekker, plakjes op brood, hmmm krijg alweer honger!

en natuurlijk de klassieke santa maria, Hugo heeft nu de rubs van oakridge, daar zit een santa maria rub tussen.
 
@Boldeagle, het is een beetje biefstukachtig van smaak, maar wel wat grover van structuur. De marinade geeft er echter een typische West Coast smaak aan. Dit is zo'n beetje het stukje barbecuevlees van Californi?, zoals dry ribs voor Memphis en Brisket voor Texas.
 
Dat ziet er erg lekker uit. moest maar eens kijken naar een grote vriezer en dan eens langs de sligro gaan ;)

Ken het zelf uit de states als ik bij het dragracen ben, al krijg ik het daar niet rose.
En dan nog is het heel erg lekker.

Mijn ToDo lijst word maar langer 8) , moesten maar weer eens zorgen dat ik me beter voel en in nederland ben om daar eens wat aan te doen.
 
noskos zei:
@Boldeagle, het is een beetje biefstukachtig van smaak, maar wel wat grover van structuur. De marinade geeft er echter een typische West Coast smaak aan. Dit is zo'n beetje het stukje barbecuevlees van Californi?, zoals dry ribs voor Memphis en Brisket voor Texas.

Klinkt erg goed !, moet hier toch minder vaak rondneuzen, mijn todo list wordt te groot  :p ( of nog vaker Q-en dus)
 
Gewoon dingen maken Boldeagle, dan wordt die lijst vanzelf korter ;)
 
Je hebt gelijk, moet dan toch eens met de baas gaan praten.
Dit geval bedoel ik niet me vrouw ;) (heb niet de illusie daarbij de baas ben thuis8) )
Nu ben ik toevallig 2 dagen langer thuis, maar helaas afgelopen dagen de bbq niet aangehad omdat we defect waren.
Dus in plaatst een kortere lijst zit ik,weer met een langere Todo lijst. Staan hier veels te veel mooie/lekkere dingen 8)
Zullen maar denken wat in het vat zit verzuurt niet.
 
Hmmm, Tri-Tip, Liesstuk, Ezeltje, drie namen voor hetzelfde vlees begrijp ik.
Ziet er (weer) goed uit. De volgende keer dat ik bij de Makro ben zal ik eens kijken of ze die ook hebben...
 
Maandag misschien zondag maar even naar de Makro.
Eens kijken of ik ook zoiets kan vinden.
 
Via je filmpje ben ik bij de tritip terecht gekomen, zie ik ineens dat Noskos de beheerder is. Cirkeltje rond.... Ik ga eens wat vaker hier zijn...:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan