Beef en Steak

Tootsies pork steaks

Laurens

Pitmaster
Deze stond al een hele tijd op de ToDo lijst, maar het kwam er steeds niet van. Er lag zelfs al een mooi stuk procureur in de vriezer voor dit doel, maar 2 kg voor 2 personen is ook wat overdreven.

Vanavond kwamen mijn schoonouders en schoonzus eten, dus een mooi moment om de Tootsies pork steaks eindelijk eens te maken.

Nog even aan de knutsel geweest, want ik wilde wel het bedoelde effect bereiken door het vlees direct boven de kolen te bereiden. Dus even een grill verhoger geknutseld door de originele roosterhouder ondersteboven op de D&C te zetten. En daar paste dan mooi weer het kleine GBS rooster van de weber in.
Ook nog zelf een mop gemaakt van slagerstouw en een oude kwast.

Het ging in het begin wel erg snel, na een uur zaten ze al op 60 graden. Dus de temperatuur maar even teruggeschroefd en tijdelijk de deflector platen er in gezet, want het bezoek kwam pas over 4 uur. Toen de temperatuur eenmaal gezakt was de deflector er weer tussenuit gehaald. Uiteindelijk was alles netjes op tijd klaar.

Het was het wachten waard. Dit is een erg lekker stukje varkensvlees!

45DB965C-6CE8-42C2-87CD-BB8D52CFA4D3.jpeg
5CAA84A1-8EA0-4AEB-B265-42A8AD25E4A0.jpeg
EEB1542E-494E-4F54-A521-14D77578FB36.jpeg
4F1C92CF-2E0A-4C03-9B9C-A27CE0FC9760.jpeg
EEE82E7A-E165-42E9-9D75-D6A3A64F2A59.jpeg

Dat ziet er goed uit!

Verstuurd vanaf mijn SM-G770F met Tapatalk

Ziet er erg lekker uit

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Dat ziet er zeer smakelijk uit. Hier ligt ook een procureur klaar voor deze steaks. Ben erg benieuwd.

Een heerlijk stukje vlees. We houden er hier van. Mooie McGyver oplossingen!

Lekker bezig geweest! Mooi mop ook geworden zo. 😉😂

Lekker hoor die steaks! Maar die omgebouwde kwast naar mop is echt geweldig haha 😂.

Dat ziet er fijn uit! Zal gesmaakt hebben.

Lekker creatief bezig geweest :D

Heb laast pp gemaakt, maar was eerst wel in de verleiding om er steaks van te snijden.
Ga het zeker de volgende keer wel doen ,lekker met een champignons saus 😋.
Is meer mijn ding dan pp

Toppertje laurens.
wat vond de visite er van?

Terug
Bovenaan Onderaan