BasBQ
Beef en Steak

Tomahawk Steak

 
 
 

SAN-RHN

Stoker
Berichten
273
Goedemorgen! Het was alweer even geleden dat ik met de BBQ heb kunnen spelen, maar afgelopen weekend had een maat van me het goede idee om eens een Tomahawk Steak te bereiden op de BBQ! Prima idee natuurlijk, behalve dat de buitentemperatuur vrijdagavond naar waardes net boven het vriespunt gingen... Maar de foto die ik kreeg van de tomahawk steak van 1,3 kg maakt iedereen warm van binnen :)
RYYpC1C.jpg


We hebben de steak met zout en peper ingewreven en vlak voordat hij op de barbecue ging nog een smakelijke all purpose bbq rub erop aangebracht. We hadden een 47cm Weber bbq en de steak paste er net op. We hebben de steak indirect naar een kern van 51 graden gegaard, met een ketel temperatuur tussen de 100 en 120 graden. Na 1,5 uur geduldig wachten met een paar biertjes erbij was de kern temp bereikt en kon de steak even uitrusten van het harde werk.
CSd1K6H.jpg


Hierna hebben we de bbq flink opgestookt en konden we hem afmaken:
oqJvjTy.jpg


Het was echt flink warm...
PhbA7Ik.jpg


Het ziet er uit alsof alles enorm aan het verbranden was maar na enkele minuten per kant was het resultaat best mooi
yeLZVrg.jpg


Toen was het tijd om aan te snijden en te proeven! Het vlees zag er prachtig rood uit van binnen, was heel sappig en smaakte heerlijk! Dit gaan we zeker nog een keer maken!
JWgcIWh.jpg


Groeten,
Sander
 
*Doet watertanden* ziet er top uit! Daar kun je niet anders dan blij van worden.
 
Ziet er erg goed uit, maar zoiets wil je toch niet delen .

Persoonlijk heb ik moeite met de Tomahawk, omdat deze ribeye toch voor  +/- 60% uit bot bestaat, en qua kiloprijs ansich al duurder is.
Omdat bot wel iets aan smaak toevoegd, zou ik eerder voor een cote du boeuf kiezen.

Van de andere kant is dit natuurlijk een fantastische smaakbeleving en op en top manfood wat iedereen af en toe moet ervaren.
 
Barbeknoei zei:
Ziet er erg goed uit, maar zoiets wil je toch niet delen .

Persoonlijk heb ik moeite met de Tomahawk, omdat deze ribeye toch voor  +/- 60% uit bot bestaat, en qua kiloprijs ansich al duurder is.
Omdat bot wel iets aan smaak toevoegd, zou ik eerder voor een cote du boeuf kiezen.

Van de andere kant is dit natuurlijk een fantastische smaakbeleving en op en top manfood wat iedereen af en toe moet ervaren.

Het is inderdaad een aardig botje wat eraan vast zit, waar je ook voor moet betalen. Maar uiteindelijk kostte de steak net geen 30 euro bij de Makro en dat was die zeker waard! En dan niet alleen omdat het lekker was, maar de gewoon omdat het erg leuk om zo'n flintstone steak te maken  B-)
 
SAN-RHN zei:
Barbeknoei zei:
Ziet er erg goed uit, maar zoiets wil je toch niet delen .

Persoonlijk heb ik moeite met de Tomahawk, omdat deze ribeye toch voor  +/- 60% uit bot bestaat, en qua kiloprijs ansich al duurder is.
Omdat bot wel iets aan smaak toevoegd, zou ik eerder voor een cote du boeuf kiezen.

Van de andere kant is dit natuurlijk een fantastische smaakbeleving en op en top manfood wat iedereen af en toe moet ervaren.

Het is inderdaad een aardig botje wat eraan vast zit, waar je ook voor moet betalen. Maar uiteindelijk kostte de steak net geen 30 euro bij de Makro en dat was die zeker waard! En dan niet alleen omdat het lekker was, maar de gewoon omdat het erg leuk om zo'n flintstone steak te maken  B-)
En dat neemt niemand je af
 
Het resultaat was best mooi... leugenaar!

Fantastische kluif man, dat is vakwerk zoals alleen Sanders dat kunnen! Lekkere fotootjes hoor!
 
Dat ziet er heel mooi uit en dat zal best gesmaakt hebben en het is mooimet zo'n bot eraan  :)
 
Had graag even aangeschoven, ziet er heerlijk uit!
 
Lekker! Staat voor volgend jaar op het program. Of eerder... nu ik die foto's zo zie  :D.
Grz.
 
Lekker stoer stuk vlees. Doet het altijd goed met een gezelschap.
Moet ik toch maar weer eens gaan maken. Lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan