BasBQ
Beef en Steak

tomahawk & Camenbert! 1e time BBQ

 
 
 

fonsgroen

Kooltjesharker
Berichten
241
Eindelijk is het er van gekomen...... de 1e keer BBQ in het echie! Omdat wij in Amsterdam op een bovenwoning wonen en geen dakterras mogen (grrrrrr...) zijn we 2 weken in een caravan op Bloemendaal gaan zitten waar ik wel de Q mocht aansteken..... en dat hebben we gedaan!

Mijn liefde voor grote stukken "mannen" vlees heeft geresulteerd in het volgende:



Q gereed gemaakt voor indirect, 12 stuks Ecobrase in de starter, peper en zout op het vlees (28 dagen gerijpt)



De Q op ongeveer 160 graden (ongeveer ;) ), de Tomahawk intern naar 47 graden laten komen, daarna een endsear gegeven op de directe kant voor de mooi kleur en de smaak...... bij 56 graden intern was het mooi geweest en kon de Tomahawk er af....

en natuurlijk te druk om foto's te maken...... heb alleen de foto van de endsear



tijd om aan te snijden



en tijd om te eten! ik vond het een geweldig stuk vlees! de volgende keer bij 44 graden eraf, de tomahawk had voor mij net ff iets roder gemogen maar voor de 1e keer Live Q ben ik best tevreden!

De misses wil natuurlijk ook wat groente bij het vlees, dat is een geworden combinatie van Courgette, Aubergine en paprika gemarineerd in Balsamico, knoflook, tijm en een goede olijfolie. Tevens wat champignons met roomkaas!



De camenbert (voorzien van honing, witte wijn en tijm) hebben we als toetje gehad,  ben geen kaasliefhebber maar zo vanaf de Q met een stukje stokbrood is het erg lekker!



en het eindresultaat van de Tomahawk....



We hebben er van genoten!

Op naar de volgende sessie!
 
dat is heel erg lekker geweest
 
Dat ziet er lekker uit hoor! Ik heb meteen gegoogled wat een tomahawk precies is, ik vond dit wel een leuke quote

De Tomahawk is een zeer groot maar bijzonder stuk vlees, waarmee u zich zeker kunt onderscheiden. Het gewicht is leuk voor een tafel van twee tot drie personen en een uitdaging voor de stoere vleeseter.


bron
 
Dat ziet er 'oer' lekker uit zeg!! ;)
 
Tomahawk staat ook nog op mijn verlanglijstje....ziet er heerlijk uit!
 
Is die BBQ nou zo klein ?.......  :p
 
Big meat. Man like!
 
Hahaa ! Bijltjes ! ;)

Schitterend stuk vlees !
 
Ik maak een indianendansje  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan