BasBQ
Beef en Steak

Toch weer zalm op een plankje

 

Geert

Vuurmaker
Berichten
63
Toch wel 1van my favourites: zalm op een plankje!

Eerst een paar uur het cederhouten plankje laten weken in water/bourbon. Misschien best zonde van de bourbon, maar vooruit, het is mooi weer!
2959996843f6c971c0770e29da3b1546.jpg


Vervolgens de zalmmoot voorbereid, niet te moeilijk: sesamolie, zwarte peper, zout en dille.
819605b121ea398ad01e1fd440085128.jpg


Klaar om de BBq op te gaan:
51ef78b911b9df33f607aab629bc7ce1.jpg


da650a617e4d725cfd7599c738147994.jpg


Uiteindelijk 23 minuten laten garen en voila, het resultaat, een heerlijk stukje vis

0d09dbb1f7a219550e045730f819d6d7.jpg

 
ziet er zeer smaakvol uit
 
Ziet er erg lekker uit! Hou jij een kerntemperatuur aan, of doe je het op tijd?
 
Ik heb wel een kerntemperatuurmeter, maar die heb ik nu niet gebruikt. Ik zoek nog een duidelijk overzicht eigenlijk bij welke kerntemperatuurmeter de verschillende soorten vlees en vis het mooiste tot hun recht komen
 
Heeeeerlijk vis!! Was vast een fijne maaltijd!
 
Heerlijk

Ik ga je recept zeker lenen!
 
Vis op plank = goed!!
 
Ziet er lekker uit hoor. Proefde je die Bourbon nog terug?
 
Ik heb de bourbon niet heel duidelijk geproefd, maar icm met het plankje merk je wel een andere smaak
 
Ik heb dit weekend ook zalm van de plank gemaakt. Mijn eerste plank heb ik ooit zelf gemaakt van een 20 mm dikke plank. De plank die ik nu heb gebruikt is een offici?le plank van Weber. Deze heb ik zeker 2 uur laten weken in water en........uiteindelijk vloog de plank in de brand. Het lukte dus totaal niet, zalm was uiteindelijk wel lekker maar niet zoals de eerste keer met de dikkere plank. Wat doe ik fout?
 
ten eerste zijn de weber planken in mijn optiek veel te dik. je gebruikt ze tenslotte maar eenmalig n je betaald er de hoofdprijs voor.
Als je je plankje normaal gesproken 2 uur weekt, dan je zalm erop en direct boven je kolen legt zou het echt goed moeten gaan
 
Ik heb ook eens een brandende plak gehad, maar het waaide toen behoorlijk. Volgens mij was dat de oorzaak. Deksel op de Q vuurtje uit, deksel er af vlam er in. Maar de zalm was prima. Dus geen probleem.
 
Ati zei:
Ik heb ook eens een brandende plak gehad, maar het waaide toen behoorlijk. Volgens mij was dat de oorzaak. Deksel op de Q vuurtje uit, deksel er af vlam er in. Maar de zalm was prima. Dus geen probleem.
Huh heb jij tijdens de run dan de deksel niet op de Q?
 
Ja, dat snap ik ook niet, de deksel moet er wel gewoon op hoor, anders vraag je om moeilijkheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan