BasBQ
Beef en Steak

Tis alweer een tijdje terug en advies gevraagd

C

Christian

Gast
hallo allemaal
Tis alweer een tijdje geleden maar ben de afgelopen tijd niet echt aan het q-en gekomen.
Met O&N wat vrienden op bezoek, Voornamelijk vriendinnen van me vrouw dus ik hoop dat het eten ze gaat bevallen
Het plan is om te de BBQ in de strijd te gaan gooien
Op het programma staan de mini spiff burgers, een aardappelpannetje, 2 Easterwood spareribs, Kipspies met oregano en kaneel & 8 heerlijke garnalen spiezen die nog met iets geprepareerd moeten worden
De burgers en de ribs zijn al voorbereid. Het aardappelpannetje en de Kipspies komen morgen aan de beurt als ook de garnalen spies
Daar naast heb ik ook nog wat speklappen die ik ergens in wil marineren
Heeft iemand nog suggesties voor de speklappen en garnalen spies??

Kan pas morgen vanaf 12.00 weer wat gaan doen omdat ik eerst nog een halve dag moet werken dus hoop dat ik met mij tijd uitkom.

Ben benieuwd

Tips zijn uiteraard welkom

 
Mijn favoriet met garnalen is altijd bacon wrapped met basil stuffing.
Basilicum, knoflook en parmezaan fijnhakken. Garnaal in de rug open, vullen en met plakje bacon omwikkelen. Dat even op direct vuur op de BBQ, even in smeren met bbqsaus en nog even indirect op het vuur..

Daarmee scoor je vast bij de dames..

 
Speklappen maak ik altijd char sui van. Lekker!
 
Garnalen even marineren in olie, citroensap, ketjap en beetje sambal en dan op een spiesje.
 
GArnalen is een beetje hoe mijn pet staat. Olie, willekeurige rub uit de kast, meestal ??n die wat pittiger is, jerk, cajun, dat soort werk en dan snel roosteren. Ook altijd op een spiesje en gepeld.
 
Garnalen maak ik altijd zo. Garnalen al dan niet gepeld marineren voor een uurtje of 2 in olijfolie, citroen zest, fijn gesneden knoflook gemalen peper en een beetje zout. Daarna mooi rijgen aan een spies. Kijk uit met citroen sap door het zuur kan de garnaal garen als je het te lang laat staan.

Succes
 
Met garnalen kan je bijna alle kanten op, Caribisch, Aziatisch, mexicaans enz enz. probeer een smaak te vinden die buiten je andere gerechten ligt, zo heb je weer een leuke afwisseling in smaken in je gerechten.
Of heel iets anders, gaar je spek even voor en snij in blokjes en maak een spek-garanalen spies !
 
Ben nu wel benieuwd wat het geworden is :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan