BasBQ
Beef en Steak

.

Dat is toch een prachtig pannetje zo!

Laat maar komen, het ziet er heerlijk uit.
 
Lekker pannetje.
 
Lijkt me een perfecte gröstl hoor. Zo wil ik hem ook.

Lijkt simpel, maar om lekkere knusperige patatjes te krijgen, zijn er wel belangrijke factoren om in acht te houden. Het lijkt makkelijker dan dat het is.
 
Klopt, de crux ligt op het samen komen van alles. Alles op hoog vuur kan hectisch zijn. Zag wel een beetje op om het op de bbq te maken. Maar eerlijk gezegd viel het mee. Ik zie leuke dingen voor de zomer komen met gasten waar je live zo'n pannetje maakt.

Dat ook, maar ik bedoelde vooral voor krokante patatjes. Toen ik mijn vrouw pas kende, kookte ze aardappelen, sneedt ze in stukjes en bakte ze. Dat waren het geen krokante patatjes en zie zo rondom mij dat velen dat doen.

Het is heel belangrijk dat ze volledig afgekoeld zijn. Mijn grootmoeder (Echte Duitse) waar ik opgegroeid ben, die bewaarde elke dag de overschotten, en op zaterdag maakte ze mij dan deze in de vorm van gebakken aardappeltjes met spek, ui en eitje erop. Dat waren de beste.

Krijg al zin om het op deze moment te maken :D
 
Hier is mijn vrouw Duits, dus regelmatig Duitse kost op het menu. Gekke is wel dat ik vaak Duits kook en mijn vrouw weer een kei is in gehaktballen 😆

Jammer genoeg is de duitse keuken min of meer met de grootmoeder het graf in gegaan. Spijtig dat ik toen nog niet met koken bezig was, want ze heeft wel wat recepten meegenomen naar de eeuwige jachtvelden. Het zat allemaal in haar hoofd.
 
Ziet er goed uit!.

Combi gerechten heb ik eigenlijk nog nooit op de bbq gedaan.
 
Wel een flink één persoonspannetje 😂 het ziet er wel super lekker uit.
 
Totaal onbekend voor mij, maar wat ziet het er fantastisch uit zeg
Deze komt hoog op de todo
Dan voor het delen. Toppertje
 
We hebben het een keertje gegeten in de Muttekopfhütte (Imst). Wandeling van een paar uur om er te komen en dan heerlijk genieten van zo'n pannetje lekkers. Soms waren de maaltijden het lekkerst in afgelegen berghutten. Zal ook wel gedeeltelijk de voldoening geweest zijn van de wandeling maar af en toe ook wel de toewijding van zo'n Berghüttenbesitzer.
Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heeft een transportfirma gehad met mijn toenmalige stiefvader (ondertussen overleden) en we reden voor een Oostenrijkse transporteur. Dus als ik in de vakanties bij mijn moeder was en er waren chauffeurs die verlof hadden, dan ging mijn moeder en stiefvader in de plaats rijden. En ik dus mee. Zo ging ik vaak in de vakanties dan op een week 2 x op en af. Erg vond ik dat niet, want altijd lekker eten :D

Maar daarna enkel nog op de jaarlijkse skivakanties en daar heb ik wel zo mijn dingen die ik wil gegeten hebben. Echter al 2 jaar niet meer geweest wegens covid. Maar enkele jaren op terugweg van Toscane naar Oostenrijk geweest in de zomer en mijn vrouw was verkocht. Dus nu met Covid zijn we vorig jaar naar Seefeld geweest voor een weekje en deze zomer hebben we net een weekje Hintertux geboekt. Dus gaat weer smullen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan