BasBQ
Beef en Steak

Tips en inspiratie gevraagd. BBQ lunch voor 20 man.

 
 
 
 
 

Maccie

Gerijpt
Berichten
2.592
Ik ben gevraagd om een "broodje" te maken voor een afscheid (overplaatsing) van een collega. Het is ter vervanging van gebak. Het is een "broodje" als lunch en daar speelt BBQ natuurlijk een rol in.

Ik heb 2 weken terug zelf op broodje Pulled pork getrakteerd. Dus dat heeft niet echt de voorkeur. Daarbij heb ik ongeveer 4 uur de tijd op locatie. Ik ben zelf alleen in het bezit van een 57er en een WGA.

Zat al te denken aan picanha ofzo.

Iemand andere leuke idee?n?

Mvg Tim.
 
Een broodje met lekker warme beenham is ook zalig jonguh!

Ik maakte die Honey en Mustard glazed ham van Piet Nosmo.

Als je die goed vooraf voorbereid kun je die ter plaatse warm afroken en ben je direct een held!
 
Sloppy-Joe's maken? Als je een GBS rooster hebt een vrij grote wok erin zetten en knallen. Voor de tijd 20 broodjes (of 40..) klaar maken en dan de sloppy joe's erin lepelen en gaan!
 
Honey en Mustard glazed ham van Piet Nosmo en broodje bavette zijn beide lekker.

Sloppy-Joe is ook lekker. Maar niet echt een kant waar ik naartoe wil.


Mmmmmmmm
 
broodje lekkere jalapeno worst van homemade
 
Leo zei:
broodje lekkere jalapeno worst van homemade
+1
Daarna wil je nooit meer een ander broodje worst, zo verschrikkelijk lekker.
 
Leo zei:
broodje lekkere jalapeno worst van homemade
Da's een goeie Leo. Die worstjes zijn super en heel betaalbaar. Beetje kek broodje erbij en eventueel wat garnituur in het broodje en je hebt voor een laag bedrag een heerlijke lunchhap die ook nog eens simpel te bereiden is. Lekker met een beetje krokante coleslaw met een mosterdsausje!

 
El Fumarole zei:
Leo zei:
broodje lekkere jalapeno worst van homemade
Da's een goeie Leo. Die worstjes zijn super en heel betaalbaar. Beetje kek broodje erbij en eventueel wat garnituur in het broodje en je hebt voor een laag bedrag een heerlijke lunchhap die ook nog eens simpel te bereiden is. Lekker met een beetje krokante coleslaw met een mosterdsausje!


Mmmmm... Niet het "spectaculaire" idee wat ik in gedachten had maar heb al wel het eea over dat worstje gelezen. Zal m in mijn keuze meenemen. Even een mooi broodje en garnering erbij,,........



Oja, "Foodfactory" is bij deze bekend  :blush: :D
 
Maccie zei:
El Fumarole zei:
Leo zei:
broodje lekkere jalapeno worst van homemade
Da's een goeie Leo. Die worstjes zijn super en heel betaalbaar. Beetje kek broodje erbij en eventueel wat garnituur in het broodje en je hebt voor een laag bedrag een heerlijke lunchhap die ook nog eens simpel te bereiden is. Lekker met een beetje krokante coleslaw met een mosterdsausje!


Mmmmm... Niet het "spectaculaire" idee wat ik in gedachten had maar heb al wel het eea over dat worstje gelezen. Zal m in mijn keuze meenemen. Even een mooi broodje en garnering erbij,,........



Oja, "Foodfactory" is bij dese bekend  :blush: :D

Als je voor "spectaculair" wil,  ga dan voor een Picanha/staartstuk. Lekker vlees voor op een broodje, mooi chimichurri erbij, beetje sla, noem het maar op. Het affakkelen maakt het natuurlijk spectaculair. Als je meerdere staartstukken klaar maakt kan je het mooi afwisselen. Als je de eerste hebt afgefakkeld en laat rusten, kan je met de tweede affakkel beginnen
 
Zucht....wat is er toch met die gouwe ouwe kroketten gebeurd....
Maar.......PPkroketten.......???
Kan je vooraf maken, is alleen niet echt spannend  :p
 
Mooie over the top hotdogs, goeie sate met brood, Black Tigers ...

keuze te over, ligt ook een beetje aan de tijde en budget.

Succes!
 
Ik zit met een beetje een vergelijkbare situatie voor sinterklaasmiddag/avond.
Heb een mannetje of 10 over de vloer, en helaas niet al te veel tijd voor voorbereidingen ivm werk en het feit dat we in de voormiddag alvast de kinderen van kado's voorzien.

Maar na wat rondklikken hier (handig zo'n forum!) toch een redelijk menuutje van de Q weten te verzinnen.
Heb het wat simpel gehouden want het zijn allemaal wat moeilijke eters (biefstuk = schoenzool niveau zeg maar)

- Moinkballs, incl. zelfgemaakte Weber's Texas BBQ saus (goed voor te bereiden)
- Reuzenchampignons gevuld met kruidenkaas en bieslook
- Sloppy Joe's voor op de broodjes. Die combineer ik met Webers Secret Sauce denk ik.
Salade, stokbrood en zoetigheden toe heb ik uitbesteed ;)

Vanavond dan nog maar een keertje oefenen met de moinkballs ... moet het natuurlijk wel goed onder de knie hebben  :p :D
 
Bobvt78 zei:
(biefstuk = schoenzool niveau zeg maar)

Tja, helaas krijg je dat best wel eens voorgeschoteld in restaurants... en dan nog voor de hoofdprijs ook!

Maar grill eens een heerlijke rood tot ros? ribeye en the crowd goes wild!  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan