BasBQ
Beef en Steak

Tip: mooie snijplankenset in de aanbieding

alvon zei:
die vrolijke kleurtje komen uit de horeca zodat je voor alles de juiste plank gebruikt en niet vlees en vis, rauw en gaar door elkaar hen op de zelvde plank legt.
thuis zal je daar veel minder mee te maken krijgen denk ik
Het kan geen kwaad om er thuis ook op te letten ;)

Daar is het inderdaad voor bedoeld, vandaar ook de logo'tjes op de snijplanken. De kleuren zijn trouwens:
  • Rood voor rauw vlees
  • Blauw voor vis, schaal- en schelpdieren
  • Groen voor groenten en fruit
  • Geel voor gevogelte
  • Bruin voor gebraden vlees en worst
  • Wit voor kaas en brood

Houten snijplanken zijn trouwens verboden in de horeca voor zover ik weet, omdat je ze niet goed genoeg kunt spoelen
 
Dominique zei:

dat bedoel ik ;D



alvon zei:
die vrolijke kleurtje komen uit de horeca

die had ik wel door.

kunststof en glas zijn messen killers.
en wel of niet een hygiene discussie.
hout snijd mooier, lijkt mooier, en een mooier geluid.

ChrisMaes zei:
alvon zei:
omdat je ze niet goed genoeg kunt spoelen

omdat alles snel moet lijkt me logischer.
ik heb ooit van een slager geleerd om een plank in te zouten dan de zout inborstelen.
een paar uur laten inwerken en dan spoelen en boenen met de borstel.
 
ChrisMaes zei:
alvon zei:
die vrolijke kleurtje komen uit de horeca zodat je voor alles de juiste plank gebruikt en niet vlees en vis, rauw en gaar door elkaar hen op de zelvde plank legt.
thuis zal je daar veel minder mee te maken krijgen denk ik
Het kan geen kwaad om er thuis ook op te letten ;)

Daar is het inderdaad voor bedoeld, vandaar ook de logo'tjes op de snijplanken. De kleuren zijn trouwens:
  • Rood voor rauw vlees
  • Blauw voor vis, schaal- en schelpdieren
  • Groen voor groenten en fruit
  • Geel voor gevogelte
  • Bruin voor gebraden vlees en worst
  • Wit voor kaas en brood

Houten snijplanken zijn trouwens verboden in de horeca voor zover ik weet, omdat je ze niet goed genoeg kunt spoelen

bedoelde er mee dat de hoeveelheid en verscheidenheid wat minder groot zal zijn thuis normaal gesproken, hygiene is altijd een goede zaak
 
alvon zei:
die vrolijke kleurtje komen uit de horeca zodat je voor alles de juiste plank gebruikt en niet vlees en vis, rauw en gaar door elkaar hen op de zelvde plank legt.
thuis zal je daar veel minder mee te maken krijgen denk ik
Toen ik nog in de horeca werkte was dat idd belangrijk, maar dat is ook mijn werkkeuken dan he, en niet mijn open keuken waar ik thuis tegenaan kijk. En daar wil ik geen kleurtjes.
 
Ik zag bij de Action knappe houten snijplanken liggen.
Een mooie maat en een prijsje van zo'n 3,50/4 euro. 
Onbegrijpelijk dat voor dat beetje geld zo'n mooie (bamboe?) houten plank kan worden aangeboden.
Zelf heb ik het niet gekocht; dan zou ik een houten snijplanken fetisjist worden.Ik heb genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan