BasBQ
Beef en Steak

Tip: mooie snijplankenset in de aanbieding

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Ik kwam deze mooie set snijplanken tegen in de nieuwe folder van Sligro.
Aangezien er nog een verzoek kwam om een verjaardagscadeautje op de lijst zetten is deze dan ook toegevoegd.... :)

snijplanksligro_zps1172aaae.jpg
 
Man, Man ...
Je maakt me jaloers ....

sinterklaas een messenset ...
verjaardag een vacumeerder, en nu nog dit ....

Wordt tijd dat ik ook jarig ben :)

Mooi speelgoed hoor !!
 
Fijne snijplanken, heb ze al :)
 
Dominique zei:
riona zei:
Ik vind ze te klein.
Ik ook.

afgerond is de afmeting van de planken 30 x 40 cm, wat is dan vlgs jou betere (lees: ideale) maat Dominique?
Mijn buttler houten plank en een andere houten plank die ik heb zijn ook 30x40....
 
Geert, mijn houten plank is 35x45, daar kun je behoorlijke stukken vlees op snijden, en je messen ook nog op laten liggen. Nadeel is, erg zwaar, dus Verkering moet hem altijd afwassen ( elk nadeel heb ze voordeel).
En dan heb ik er nog van 30x45, kunststof, dus kunnen in de vaatwasser, en die 5 cm maken in mijn optiek veel uit.
Maar ik ben niet de plankengoeroe of zo hoor, als jij ze groot genoeg vind, is het toch helemaal goed? Maar als ik dan toch mijn mening mag geven, zijn ze anti-slip? Want nog erger dan klein, is het gevoel dat je plank steeds wegglijd als je er lekker op staat te rossen. Dan krijg ik neiging de plank door de keuken te smijten. Maar ja, ik ben ietwat impulsief/driftmatig/onbehouwen/snel boos...... ;)
 
Dominique zei:
Geert, mijn houten plank is 35x45, daar kun je behoorlijke stukken vlees op snijden, en je messen ook nog op laten liggen. Nadeel is, erg zwaar, dus Verkering moet hem altijd afwassen ( elk nadeel heb ze voordeel).
En dan heb ik er nog van 30x45, kunststof, dus kunnen in de vaatwasser, en die 5 cm maken in mijn optiek veel uit.
Maar ik ben niet de plankengoeroe of zo hoor, als jij ze groot genoeg vind, is het toch helemaal goed? Maar als ik dan toch mijn mening mag geven, zijn ze anti-slip? Want nog erger dan klein, is het gevoel dat je plank steeds wegglijd als je er lekker op staat te rossen. Dan krijg ik neiging de plank door de keuken te smijten. Maar ja, ik ben ietwat impulsief/driftmatig/onbehouwen/snel boos...... ;)

Zeer nuttige feedback Dominique, enne....er is nog niets gekocht, wil ze ook eerst nog zelf even "betasten". :)
 
Ik vind dat ook net te klein. Ik heb ??n zo'n klein model gele kunstof plank van de makro voor mijn kip e.d. en die vind ik eigenlijk ook te klein.
 
Dominique zei:
Maar als ik dan toch mijn mening mag geven, zijn ze anti-slip? Want nog erger dan klein, is het gevoel dat je plank steeds wegglijd als je er lekker op staat te rossen. Dan krijg ik neiging de plank door de keuken te smijten. Maar ja, ik ben ietwat impulsief/driftmatig/onbehouwen/snel boos...... ;)

Antislip is makkelijk zelf te maken door een vochtige doek tussen de plank en het werkblad te leggen. Kostte mij ook wat keukens (ik ken de smijt-neiging), maar ben met deze truuk een happy camper...
 
structor zei:
Ik heb deze set ook en vind ze eigenlijk ook te klein, dus pak meestal andere snijplanken.

Emiel, jij bent de zoveelste in de rij nu met een "watch-out" opmerking en ik ga dit dus even serieus meenemen.
Niets gekocht nog, alleen op de wenslijst...hoe was het spreekwoord ook al weer: "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald"  :)
 
Antislip doe ik met een vochtig keukenpapiertje.....
 
opzich ziet het er mooi uit, maar ik heb ze in het echt in handen gehad en er zit een antislip hoekje op beide zijden van de plank op 4 hoeken
volgens de beschrijving zodat je niet hoeft op te letten hoe je ze neerlegt
ik geef de voorkeur aan een volledig vlak snijvlak en geen opstaande randje in de hoeken
 
Ik denk al met al dat de verkoopcijfers niet gaan stijgen door al deze reacties......
 
Ik heb de standaard set van Joseph Joseph, die zijn 20x30. Erg klein, maar voor het snijden van iets simpels makkelijk te pakken en passen in de vaatwasser. Als ik weer een snijplankenset van dit merk zou kopen zou ik voor de grotere gaan, dus die uit deze aanbieding.

Voor mijn 'grootvlees' heb ik een plank bij Hanos gehaald van 60x40. Erg makkelijk werken, moet alleen met de hand afgewassen worden.
 
Best wel een mooi setje voor huis,tuin en keuken gebruik!! :D
Voor het echte slachtwerk ff een grote kopen! ;D
 
best wel geinig al die kleurtjes.

maar hier thuis willen we alleen houten snijplanken.
 
AV zei:
best wel geinig al die kleurtjes.

maar hier thuis willen we alleen houten snijplanken.

Zo zie je maar, wat mij betreft zijn die kleurtjes al een big No No, ik heb geen zin in dat soort " gezelligheid", grappig he?
De witte kunststoffen staan in de kast, achter een deur :) En  mijn houten planken staan dus in het zicht, dat vind ik dan weer wel mooi.
 
die vrolijke kleurtje komen uit de horeca zodat je voor alles de juiste plank gebruikt en niet vlees en vis, rauw en gaar door elkaar hen op de zelvde plank legt.
thuis zal je daar veel minder mee te maken krijgen denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan