BasBQ
Beef en Steak

Thuiswerk sparerib

 

GilbertvH

Sprokkelaar
Berichten
45
Onlangs voor het eerst wat besteld bij Inamood en uiteraard zaten daar Iberico Spareribs bij. Ik kreeg mooie strengen van 700-900gr thuisgestuurd en het was even wachten op een goed moment qua tijd. Die tijd was vandaag. Kids naar school, vrouw naar kantoor en zelf een thuiswerkdag. Prima reden om de KJ aan te slingeren om die Iberico Sparerib eens klaar te maken voor het avondeten. Na het ontvliezen heb ik de Sparerib ingesmeerd met mosterd en voorzien van een dun laagje Noskos The Sparerib. Dit is toch wel mijn favoriet! Ik heb dit keer niet gekozen voor een traditionele 3-2-1, maar voor een 2,5-2. De spareribs zijn niet dikbevleesd en ik houd persoonlijk wel van fall of the bone. De KJ stond stabiel op 112C.

Na 2,5 uur mocht hij eraf om in de folie te gaan met wat agave siroop, bruine basterdsuiker en boter
2C022D59-F023-4FC3-AD18-BA08416E3504.jpeg

3EF0795B-27CB-421A-8D1E-F13F168ACDDE.jpeg

8BF11639-5B29-4EA8-9A00-8BFFCB7A7301.jpeg


Na 2 uur ingepakt op de KJ (125C) te hebben vertoefd was dit het eindresultaat:
6DA80FC8-0CAD-4FE2-B3C2-D3FF8E8E4A9E.jpeg

Hij was voor mij absoluut perfect! Nog nooit zo’n lekkere sparerib op!
 
Zo die ziet er lekker uit!
Krijg er gelijk zin in.

Binnenkort ook maar weer eens 3-2-1 doen hier, de laatste tijd vooral op de easterwood methode gedaan.
 
Lekker zeg. Ziet er goed uit. Ik ga ook maar eens een keer spare ribs maken. Ik heb de noskos kruiden al in huis.
 
Die ziet er ribbie uit.
Ideaal om zoiets op een thuiswerkdag te doen. Lekker.
 
Zo die ziet er lekker uit!
Krijg er gelijk zin in.

Binnenkort ook maar weer eens 3-2-1 doen hier, de laatste tijd vooral op de easterwood methode gedaan.
Ik had laatst eens voor de afwisseling easterwood methode gedaan. Hoewel het (uiteraard) weer verukkelijke ribben waren blijft mijn voorkeur toch bij de 3-2-1 methode!

Mooie ribben chef!
 
Als je dit ziet wil iedereen toch thuiswerken ;)
Mooie ribben zo, zien er heerlijk uit.
 
Doe ik ook al eens op een thuiswerkdag, maar de laatste tijd dan wel een rack aan het spit
 
De ribben zien er erg smakelijk uit,Gilbert.
Er is alleen 1 nadeel. In een restaurant smaken spare-rits nooit meer zo lekker als degene die je zelf maakt.
 
Ziet er goed uit, ik deed altijd 3x2 alleen de laatste keer 3 -2 -1 gedaan was wel beter.
niet een dikke korst van de saus.
 
Thuiswerken heeft zo z'n voordelen, dat zie je maar weer!

Smakelijk!
 
Die ribben zien er erg goed uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan