BasBQ
Beef en Steak

Theoretische vraag; reverse sear Picanha

 
 
 

ellenblokhuis

Kooltjesharker
Berichten
177
Binnenkort hebben wij een bbq voor ongeveer 10-12p. De gastheer wil een uitgebreide bbq doen van de plaatselijke slager, zegmaar een 'pakketje 4' ;-)
Natuurlijk vinden mijn Ronald en ik dat dat anders moet.

Is het in theorie mogelijk om een picanha reverse sear tot 42graden te laten garen en dan 1 voor 1 af-flamen?
Stel je hebt er op de avond zelf dan 3 gedaan, kun je dan eventueel de laatste  (als die overblijft, in theorie) nog tot de volgende dag laten liggen en dan nog af-flamen?! Of kan ik beter op safe spelen en een voprgerechtje doen en dan gokken dat 3 picanha's genoeg is? Van de 10p zijn er zeker 6 grote eters namelijk...
Alvast bedankt ;-)

 
Ik zou gewoon wachten, hebben ze veel honger gooi je de laatste er alsnog op en anders eet je hem lekker de dag erna
 
Als ze echt honger hebben kunnen ze ook nog wel even wachten op een "verse" picanha... Althans, ik wel :D ik zou m in de koelkast laten tot ie nodig is.
 
Frits en Gerard +1
 
Ik kan je niet helpen met een antwoord, maar juist daardoor ben ik even nieuwsgierig: Wat is een Picanha reverse sear? Klinkt mij als vis, maar kom het op het forum verder nergens tegen :0
 
Mee eens, want als je hem de volgende dag op moet warmen dan is hij niet echt meer lekker hoor. Zonde van een mooi stukje vlees!
 
Bedankt voor jullie advies! We wachten gewoon of ze nog honger hebben idd! Als ze dan nog willen is het zo klaar idd.
 
Ook als ik vol zit prop ik zo'n laatste picanha er wel bij :D. Komt dus altijd wel op!
 
Dat is een boel Picanha. ik was eentijd terug met 5 personen en toen had ik (net) genoeg aan een picanha van 1,4 kg. Wel erg lekker!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan