BasBQ
Beef en Steak

The Ultimate Rib.....Beef Short Rib

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.779
Naar aanleiding van een aantal beef short rib reportages hier op het forum eindelijk mijn Ultimate rib gevonden.
Heb het geluk dat mijn echtgenoot dicht in de buurt werkt van de Hanos in Den haag/Delft en rijdt in de lunch pauze weleens heen en weer om de vriezer thuis te vullen met mooie stukjes vlees. Hij komt daar ook wel eens bekenden van dit forum tegen zoals Dominique........nog bedankt voor de tip over de Australian grainfed ribsteak, ook een erg lekker stukkie vlees.
Gisteren dus beef short ribs met een stokbroodje kruidenboter en Belterman tomaatjes, http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=6581.0
heerlijke combinatie. Ik/wij zijn geen sausjes mensen maar de kaantjes jus  van de slager vinden wij hier verrukkeluk bij.

De rib simpel gekruid met peper en zout, meer heeft het eigenlijk niet nodig, BBQ op 110 graden Celsius, ruim drie uur de rib L&S gegaard daarna in de alu folie tot 92 graden Celsius kern temperatuur.

DSC_6781_zpsuxtaha8t.jpg


DSC_6782_zpsnuadppwd.jpg


DSC_6783_zpsyccxizmk.jpg


Octavius, zoon van Iljano Draco, zit zeer geduldig te wachten of hij ook nog iets krijgt. Hij krijgt zijn hele leven al eigen gemaakte BARF (Biologically Appropriate Raw Food) en weet dus heel goed hoe rauw vlees smaakt.

DSC_6784_zpslmnko6gq.jpg


YEAH ik krijg ook wat.

DSC_6785_zpsb3snd8uf.jpg


DSC_6787_zpsnrowwxzc.jpg


DSC_6789_zps99mzixc2.jpg


DSC_6790_zpsees47tpn.jpg


DSC_6793_zpswf5duvil.jpg


DSC_6795_zpshodyyv53.jpg


DSC_6796_zpshnfrhgx5.jpg


DSC_6797_zpsdghndzwq.jpg


DSC_6802_zpsdmpigzs5.jpg


DSC_6805_zpsxlncts43.jpg


DSC_6806_zpsgjeq3hna.jpg


DSC_6808_zpsxxost5jt.jpg


DSC_6809_zps7uemiswm.jpg
 
Mooi hoor!
 
om bij te watertanden
 
dat ziet er erg goed uit! Ik woon ook niet heel ver van de Hanos in Delft dus ik gok dat ik daar maar is moest gaan buurten met het pasje van vrouwlief haar werk ;)
 
Zo dat ziet er inderdaad geweldig uit. Intrigerend hoe zo'n enorm stuk vlees zo mooi terugtrekt over het bot. Wil dat ook eens proberen maar eerst maar de basics eens afwerken. Leuke side dish ook, twist om het in de oven te doen. Thx voor de inspiratie
 
Yum!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Ziet er lekker uit
 
Yummie wat lekker! Thanks voor de side dish tip
 
Heerlijk!!! En KamadoNovice, beef ribs zijn zo langzamerhand basics hoor ;)
 
Ziet er echt geweldig en heerlijk uit Staan ook op mijn te doen lijstje. En de site dish ziet er ook top uit

Zou zo willen aanschuiven


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ha Jet! Ja grappig, ik kwam Ewald binnen een paar weken 2 keer tegen. Ik was ook verbaasd, was onderweg naar huis, hoor ik mijn naam roepen...
Anywady, de ribsteaks gaan hier ook nog steeds fijn, ik gebruik ze ook veel om stoofpotjes ed te maken, maar lekker heet grillen is ook echt top.
Dat gezegd hebbende, deze beefribs zien er ook lekker heerlijk uit, dat blief ik!
 
ziet er prima uit !
 
Terug
Bovenaan Onderaan