BasBQ
Beef en Steak

The Columbus Pro Line Large

Ik heb deze al enkele weken, het rooster is 45cm absoluut geen 46cm. Het multi level systeem neemt ook niks meer aan tenzij je het wat gaat liggen verbuigen wat denk ik niet de bedoeling is. Ik heb een gietijzeren rooster gekocht van 45cm en door midden geslepen om het te kunnen gebruiken op de Columbus Pro Line. Verder moet je even je topvent bekijken of die wel goed vast zit, ik had extra vilt nodig (wat ze ook meteen geleverd hebben). Verder ben ik er super tevreden van, prijs, kwaliteit, looks en meegeleverde accessoires zijn dik ok. Misschien 1 ding, maar dat zal niet enkel bij deze kamado zijn, na enkele keren gebruik de moertjes aandraaien overal. Blijft een lekker ding deze Columbus Pro Line !
Heb even nagemeten en is idd 45cm. Door multilevel wordt grotere plaatsen lastig. Dus of kleiner gietijzeren rooster of (ooit) ander level systeem. Zijn op internet trouwens zat 44.5 en 45cm roosters te koop. Die gaan vast passen.
 
Heb even nagemeten en is idd 45cm. Door multilevel wordt grotere plaatsen lastig. Dus of kleiner gietijzeren rooster of (ooit) ander level systeem. Zijn op internet trouwens zat 44.5 en 45cm roosters te koop. Die gaan vast passen.
Zoals ik al zei, 45cm gietijzer rooster gekocht en door geslepen, past nu perfect. Ik denk dat de KJ classic reeks ook 45cm is, mogelijk kan je de plancha of halve maan ook van gebruiken.
 
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen, ik twijfel namelijk tussen deze en een GG Elite
 
Mooie complete barbecue voor dat bedrag. Garantie is ook goed: 20 jaar op de keramische ketel en deksel, 2 jaar op de keramische vuurbox en vuurring.
Heel veel plezier met de aankomende sessies!
 
Mooie review. Ik ben ook van plan om een columbus te kopen. Heeft u er nog steeds schik mee?
 
ik heb weliswaar geen columbus pro line large, maar ben dik tevrede met mijn columbus large.
 
Mooie review. Ik ben ook van plan om een columbus te kopen. Heeft u er nog steeds schik mee?
Jazeker! Al veel heerlijke gerechten mee gemaakt. Later nog digitale dome thermometer met vlees thermometers. Nog steeds geen gebreken tegen gekomen. Zeer goede temperatuur regulatie mogelijk
 
Door deze post ben ik lid geworden van dit forum 😂. Dus dank daarvoor!

Ik was eigenlijk sinds mijn kamado cursus in 2020 ervan overtuigd dat ik, zodra de ruimte er was, een bastard urban large zou komen.
Doordat het toch een behoorlijke kluif (😅) is ben ik de afgelopen weken wat meer gaan rondneuzen. Een maatje van me heeft uiteindelijk de monolith basic gekocht vanwege de prijs. Uiteindelijk heeft hij €500 extra uitgegeven aan extra’s en dan zit je toch ook weer aan de prijs van een bastard.

En toen kwam ik de Columbus tegen en nu weet ik het niet meer 😅. Hij is behoorlijk compleet voor de prijs en visueel vind ik hem ook aantrekkelijk. Volgens de site is de columbus ook gemaakt van corderiet en er zit 20 jaar garantie op. Dat doe je toch niet zomaar neem ik aan? Maar dan lees je de enge verhalen van andere merken en dan twijfel ik weer enorm.

De topvent is gepoedercoat staal ipv gietijzer. Maar de shape lijkt mij dan weer beter dan die van de bastard. Ik zou hem graag eens in het echt zien. Misschien toch maar eens een afspraakje maken om hem te gaan bekijken in waalwijk.
 
Door deze post ben ik lid geworden van dit forum 😂. Dus dank daarvoor!

Ik was eigenlijk sinds mijn kamado cursus in 2020 ervan overtuigd dat ik, zodra de ruimte er was, een bastard urban large zou komen.
Doordat het toch een behoorlijke kluif (😅) is ben ik de afgelopen weken wat meer gaan rondneuzen. Een maatje van me heeft uiteindelijk de monolith basic gekocht vanwege de prijs. Uiteindelijk heeft hij €500 extra uitgegeven aan extra’s en dan zit je toch ook weer aan de prijs van een bastard.

En toen kwam ik de Columbus tegen en nu weet ik het niet meer 😅. Hij is behoorlijk compleet voor de prijs en visueel vind ik hem ook aantrekkelijk. Volgens de site is de columbus ook gemaakt van corderiet en er zit 20 jaar garantie op. Dat doe je toch niet zomaar neem ik aan? Maar dan lees je de enge verhalen van andere merken en dan twijfel ik weer enorm.

De topvent is gepoedercoat staal ipv gietijzer. Maar de shape lijkt mij dan weer beter dan die van de bastard. Ik zou hem graag eens in het echt zien. Misschien toch maar eens een afspraakje maken om hem te gaan bekijken in waalwijk.
Je hoeft ook niet alles in 1x te kopen ;p
Thermometers, bedraad & draadloos, csg, draaispit,mandje voor aan je draaispit, pizzasteen, multilevelsysteem, gietijzer rooster, skillet, halve maan roosters, As-stofzuiger, spiezen, injector, vacuummermachine, zalmmes, een WGA, bge minimax, afsluitbare bak voor houtskool in te doen. Zoals je leest heb ik altijd wel wat te wensen en gelukkg heb ik nog lang niet alles.
Ik ben nu "bezig" om een mooi systeem te bedenken voor in mijn kleine schuur hoe ik al mijn accesories wil opbergen.

Wat ik eigenlijk zeggen wil je koop iets voor de lange termijn. Over 20 jaar is die 500 euro extra niet zoveel, maar je moet het wel nu kunnen missen! En is het je dat waard?

Ik zou, als je budget het je toelaat de brede orrientatiebril ophouden en fysiek gaan kijken naar wat je wil.
 
Je hoeft ook niet alles in 1x te kopen ;p
Thermometers, bedraad & draadloos, csg, draaispit,mandje voor aan je draaispit, pizzasteen, multilevelsysteem, gietijzer rooster, skillet, halve maan roosters, As-stofzuiger, spiezen, injector, vacuummermachine, zalmmes, een WGA, bge minimax, afsluitbare bak voor houtskool in te doen.

Holy crap. Lekker lijstje 😅. Ik denk dat ik die maar even niet aan mijn vrouw laat zien 😅. Moet de helft ook nog opzoeken wat het überhaupt is 😂😂🫣👍.

Ik snap je punt. Alleen is het lastig in te schatten of dat het waard is. Misschien moet ik eerst beginnen met een restaurant bezichtiging waar er gekookt wordt op een ei om mijn vrouw het ook te laten ervaren :).
(Hijack van het draadje dus excuus daarvoor maar tips in omgeving rotterdam mogen in de prive berichten ;))
 
Holy crap. Lekker lijstje 😅. Ik denk dat ik die maar even niet aan mijn vrouw laat zien 😅. Moet de helft ook nog opzoeken wat het überhaupt is 😂😂🫣👍.

Ik snap je punt. Alleen is het lastig in te schatten of dat het waard is. Misschien moet ik eerst beginnen met een restaurant bezichtiging waar er gekookt wordt op een ei om mijn vrouw het ook te laten ervaren :).
(Hijack van het draadje dus excuus daarvoor maar tips in omgeving rotterdam mogen in de prive berichten ;))
Mijn beste accesorie aankoop is het spit, word veruit het meest gebruikt hier.

Ik heb mijn budget van mijn kamado verdubbeld nadat ik voor mij slechte ervaringen heb opgedaan met de grizzly grills elite large.
Ik was het zo zat dat ik over ben gegaan naar de Big green egg.

The Bastard is een mooie bbq oogt wat ruig. Monolith is ook nice, Primo ook top segment kamado maar ook wel wat hoger in prijs.

wga = weber go anywhere
csg = cold smoke generator ( voor koud roken van diverse dinge )
skillet = gietijzer pannetje, fijn voor het bakke of fruite van bijv uitjes, aardappeltjes etc.
injector = marinadespuit ik had het misschien zo moeten verwoorde
de rest spreekt denk ik wel tot de verbeelding ^^?

Oh en wat mooie rvs schalen waarin je kan marineren die ook nog eens in je koelkast passen ;) is ook wel prettig om te hebben 😁.
 
Laatst bewerkt:
Holy crap. Lekker lijstje . Ik denk dat ik die maar even niet aan mijn vrouw laat zien . Moet de helft ook nog opzoeken wat het überhaupt is 🫣.

Ik snap je punt. Alleen is het lastig in te schatten of dat het waard is. Misschien moet ik eerst beginnen met een restaurant bezichtiging waar er gekookt wordt op een ei om mijn vrouw het ook te laten ervaren :).
(Hijack van het draadje dus excuus daarvoor maar tips in omgeving rotterdam mogen in de prive berichten ;))
Als je samen met je vrouw het werken met een kamado wil ervaren kan je ook een workshop volgen waarbij je op een kamado werkt.
Sowieso een leuke middag, lekker eten , leerzaam en je krijgt er gevoel bij.



Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Goede tip. Bij een goede kamado workshop kan je ervaren hoe het is een vragen stellen aan ervaren gebruikers.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan