Beef en Steak

Thai style Dorade; velletje kwijt

Peter64

Gerijpt
Als afsluiting van de Thaise week kwam ik nog een recept tegen van in olie gebakken snapper. Dus een dorade is ook prima.
Dit samen klaar gemaakt met een topping en groeten in rode curry.
2 Q's warm gemaakt. 1 om te werken en 1 voor het warmhouden.
IMG_5984.JPG

Topping gemaakt.
Gember, pepers, paprika,ui, knoflook. Roerbakken en blussen met limoensap, vissaus en soja saus.

IMG_5985.JPG

IMG_5990.JPG

Dorade kruislings ingesneden en met PeZo begaffeld.
Olie in de wok en deze warm gestookt.
Vis erin. (link werk op een Q. Luchtschuiven dicht en kijken dat deksel snel dicht kan. )
Vel verbrand bijna gelijk. Is de olie te warm geweest ?
Vis door de olie blijven schuiven tot gaar.
Beide zijden met vissaus en soja besprenkeld.

IMG_5986.JPG

IMG_5988.JPG

Daarna de groenten geroerbakt en de curry toegevoegd.

IMG_5989.JPG

Al met al toch een smakelijk hapje. Topping op visje en bestrooid met wat koriander. Biertje / wijntje bij.. 😋

IMG_5991.JPG

IMG_5992.JPG

Ziet er heerlijk uit! Lekker visje hoor. 😋

Kijk nu word ik dus stinkjaloers, ziet er voortreffelijk uit Peter, ik zie dus niks op de foto's waarvan ik niet ga kwijlen, behalve de koriander dan.
Dorade heb ik dus nog steeds niet geprobeerd, ik weet van experts dat dit zo'n beetje de ultieme BBQ vis is, die moet ik dus gewoon lekker vinden. Wij hier thuis lusten nagenoeg elke vis, de 1 vinden we wat lekkerder dan de andere, dat wel.
Wat ik wel weet is dat de Snapper, en ik heb er een aantal van gegeten (Red Snapper) als voorbereiding op de NL BBQ wedstrijd in 2012,
dat die vis echt niet bijzonder is, eigenlijk is er geen reet aan. Ik denk dus dat je met de Dorade een perfecte keuze hebt gemaakt.
Hulde, Peter is de Viskoning🥳😂

Ik lees altijd met veel plezier jouw bijdrages, Peter. Ziet er zeer lekker uit.
Nog nooit dorade gegeten, denk ik.
Kan je die niet gewoon grillen op de rooster?

Heerlijk Peter. Ziet er super uit. Dorade is eens van de Lekkerste visjes van de Q. Top

Ziet er heerlijk uit peter.
En met die lading groentjes erop zie je niks van dat vel 😉

Met of zonder vel, het ziet er heerlijk uit!! Dorade staat ook nog op mijn todo list.

Ik lees altijd met veel plezier jouw bijdrages, Peter. Ziet er zeer lekker uit.
Nog nooit dorade gegeten, denk ik.
Kan je die niet gewoon grillen op de rooster?
Ja, dat gaat ook.
Gewoon als bv een zeebaars.
Recentelijk zijn door collega forumgenoten topics gepost hierover.

Kijk nu word ik dus stinkjaloers, ziet er voortreffelijk uit Peter, ik zie dus niks op de foto's waarvan ik niet ga kwijlen, behalve de koriander dan.
Dorade heb ik dus nog steeds niet geprobeerd, ik weet van experts dat dit zo'n beetje de ultieme BBQ vis is, die moet ik dus gewoon lekker vinden. Wij hier thuis lusten nagenoeg elke vis, de 1 vinden we wat lekkerder dan de andere, dat wel.
Wat ik wel weet is dat de Snapper, en ik heb er een aantal van gegeten (Red Snapper) als voorbereiding op de NL BBQ wedstrijd in 2012,
dat die vis echt niet bijzonder is, eigenlijk is er geen reet aan. Ik denk dus dat je met de Dorade een perfecte keuze hebt gemaakt.
Hulde, Peter is de Viskoning🥳😂
@Ewald . Niet jalours worden. Je wou toch al emigreren naar dit gewest. 😂
Dorade, zeebaars, forel en zalm heb ik het liefste iop de Q. Heeft ook temaken wat in de regio verkrijgbaar is. Voor het overgrote deel is dat kweekvis (waar aan zich niets mis mee is) ipv verse zeevis.
Wat die Red Snapper betreft, heb er ook al diverse buiten de landsgrenzen achter de kiezen gestopt. Met vis is het toch vaak de kruiding en de bereiding. Kom mij bv niet aan met gestoofde vis.
En, egaal wzar je bent, niet goed klaar gemaakt is knudde. Geld niet alleen voor vis, maar ook voor schaaldieren en vleees.
Haha, we hadden vroeger een kok aan boord die werkelijk iedere vis kon verkl*ten. Zelfs van een potje rolmops kon die niets maken.
Werk ze.

Schitterend bordje vis Peter!
jammer van de huid maar dat is maar uiterlijk, zo op het bordje is het smikkelen.

Lekkere afsluiting, ziet er allemaal goed uit

Topper weer peter.
Dorade is idd heerlijk.
Dat velletje snap ik wel. Tis maar een velletje en weinig vet er onder. Bij een paling zal je er minder last van hebben.

Die zijn trouwens ook lekker 😋

En die kok, hoe dan? Was het wel een kok?

Ziet er top uit. Al die reacties die ik zo moet ik hem toch ook maar is gaan maken

Terug
Bovenaan Onderaan