BasBQ
Beef en Steak

Thai Stove Shoarma

  • Onderwerp starter RoyzRoyz
  • Startdatum
R

RoyzRoyz

Gast
Vorig jaar heb ik van mijn vader "WillyO" een Thai stove gekregen, maar tot vandaag niets mee gedaan.
Tot vandaag... uit de schuur gehaald, beetje afgestoft, en wat bleek..... Wat een supermooie wokbrander is dit zeg!!! Kneiterheet te stoken, veel heter dan de wokbrander in je keuken....

Voor degene die niet weten wat een Thai Stove is, zal ik wat foto's laten zien...

DSCN1815.jpg


DSCN1818.jpg


DSCN1816.jpg


De onderkant, eigenlijk een soort emmer met beton...

DSCN1819.jpg


DSCN1825.jpg


DSCN1828.jpg


DSCN1827.jpg


DSCN1830.jpg


DSCN1832.jpg


Nu... ook wat shoarma proberen.... toch?

DSCN1824.jpg


DSCN1823.jpg


Shoarma zonder "alles erop en eraan" kan niet...

DSCN1821.jpg


DSCN1822.jpg


Hupsakee! In de gloeiendhete wok...

DSCN1835.jpg


DSCN1839.jpg


DSCN1836.jpg


DSCN1838.jpg


Super snel klaar!

DSCN1843.jpg


DSCN1841.jpg


DSCN1842.jpg


Lekker broodje Shoarma van de Thai Stove...

DSCN1845.jpg


:) :) !!!!! Thank you Dad !!!!! :) :)

DSCN1845.jpg
 
Roy, deze kende ik nog niet. Maar zo te zien is het een geweldig ding :D.

Deze heeft Will mooi voor je geregeld! Is hij erg zwaar?
 
Er is nog een (bekende professionele) gebruiker van de Thai Stove hier in Nederland die erg veel plezier heeft van de Thai Stove in zijn werk en er behoorlijk positief over is.
Ik zou willen dat ik er nog een aantal had om mensen een plezier te doen.
In Thailand worden deze oventjes al honderden jaren (en nog steeds) dagelijks gebruikt door gezinnen en winkeltjes voor het klaarmaken van hun voedsel.
Overigens is dit type oventjes over de hele wereld,maar dan in tigtallen andere uitvoeringen en variaties in gebruik.
 
had je die niet bij een tuincentrum vandaan Willy-O? Kan me herinneren .... tuincentrum het Oosten? € 5,- uit m'n hoofd ....
 
Mooie reportage Roy! Broodjes zien er ook goed uit!

Ik China hadden ze altijd (geen idee of ze ze nog hebben) ronde kolen, zeg maar model hockeypuck, maar dan breder en hoger met dezelfde gaatjes als in je bodem, die staken ze dan aan, twee of drie op elkaar, en door de gaatjes in elkaars verlengde te zetten of ietsje te draaien konden ze dan de luchtstroom, en trek door die kolen regelen en daar kwam een mega vlam uit, ideaal voor de wok.
Met de vaart der volkeren zal dat ook wel minder worden en zullen ze wel op gas overgaan, want in je flatje is dat niet echt veilig natuurlijk :D
 
Mooi apparaat, en wat een mooie foto reportage....
Lekkere shoarma is niet vies ! ;D
 
Wat een leuk kooktoestelletje en lekkere shoarma!
 
Ik zie de bui alweer hangen, nog een buitenkook apparaatje erbij... Super gaaf ding!
 
Spiffs zei:
Ik heb hier van de week mee gewerkt bij Mike, die gebruikt hem voor wokken, sausen etc. Wat een leuk ding zeg, en inderdaad, giga heet te stoken. wil ik ook hebben :)

Marc,ik heb goed nieuws voor je (en voor Toku en andere geinteresseerden).  Ik was daarstraks even bij "Tuincentrum Het Oosten" in Aalsmeer en daar zag ik op de barbecueafdeling een aantal
(stuk of 10) van deze Thai stoves staan. Per stuk € 5,00.  Dus.......
 
willyowinki zei:
Spiffs zei:
Ik heb hier van de week mee gewerkt bij Mike, die gebruikt hem voor wokken, sausen etc. Wat een leuk ding zeg, en inderdaad, giga heet te stoken. wil ik ook hebben :)

Marc,ik heb goed nieuws voor je (en voor Toku en andere geinteresseerden).  Ik was daarstraks even bij "Tuincentrum Het Oosten" in Aalsmeer en daar zag ik op de barbecueafdeling een aantal
(stuk of 10) van deze Thai stoves staan. Per stuk € 5,00.  Dus.......

Dan zou ik ook nog wel een reserve willen hebben voor als deze stuk gaat. Is gewoon een magnifique ding!!!
Dus Pap????  ;D
 
Hoe groot is zo een ding eigenlijk? Voor 5 euro is het geen geld en maar een kleine omweg op de weg naar huis ..... buitenkoken is een verslaving :)
 
Koesie zei:
Hoe groot is zo een ding eigenlijk? Voor 5 euro is het geen geld en maar een kleine omweg op de weg naar huis ..... buitenkoken is een verslaving :)

Je had ook kunnen vragen:hoe klein is dat ding.
Diameter: 25 cm      Hoog: 25 cm
 
Das niet groot, dat kan ik wel ongezien naar binnen smokkelen ;-)
 
Koesie zei:
Das niet groot, dat kan ik wel ongezien naar binnen smokkelen ;-)
Soow... ik wordt er al onpasselijk van als ze een thermometer rectaal inbrengen... laat staan een kachel  van 25x25...
RESPECT!
 
LOL
 
Peter en Dennis, GEDRAAG JE!!!! hahahahahahaha

grtn hertekop
 
Terug
Bovenaan Onderaan