BasBQ
Beef en Steak

Texas Chili Con Carne

 

Blackk

Vuurmaker
Berichten
58
Een tijdje terug heb ik een dutch oven gekregen, maar nog niet eerder gebruikt op de BBQ. Wij hadden zin in een Chili recept, dus op internet een receptje opgezocht en dit naar eigen wens aangepast. Belangrijkste aanpassing die ik heb gemaakt is geen gehakt te gebruiken, maar de riplappen eerst te roken op de bbq als geheel en deze vervolgens in kleinere stukjes te snijden en in de dutch oven te gooien.

Het resultaat was heerlijk en 1 van de beste chili's die ik heb gegeten. Zowel bij het vlees roken als dat het vlees in Dutch oven zat heb ik wat rookhout toegevoegd. Dit was goed te proeven, maar was zeker niet overheersend.

Riplappen in de rub gezet.
20230823_154409.jpg


Vlees 2,5 uur gerookt op appelhout.
20230823_181013.jpg

Structuur zag er al goed uit, maar was nog niet helemaal gaar (80+ graden). Dit was ook niet nodig, omdat het verder wordt gegaard in de dutch oven.
20230823_181152.jpg


Vlees in stukken gesneden en deze vervolgens in de dutch oven gezet samen met wat andere ingrediënten.
20230824_110251.jpg


Na 4 uur op de BBQ was de saus goed ingedikt en het vlees botermals.
20230824_155315.jpg


Vervolgens heb ik nog wat bonen, mais en paprika toegevoegd.
20230824_172248.jpg



Bordje opgeschept met rijst, avocado, zure room en wat tortilla chips. Was een heerlijk bordje en deze ga ik zeker vaker maken.
20230824_172617.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat ga ik binnenkort maar eens maken, ziet er lekker uit
 
Ziet er lekker uit. Wat is het recept? De mijne was de vorige keer te pittig.

Btw, is jouw bbq vermomd als inductie oven 😜
 
Ziet er lekker uit. Wat is het recept? De mijne was de vorige keer te pittig.

Btw, is jouw bbq vermomd als inductie oven 😜
Haha dat zijn foto's voor of nadat de pan op de bbq stond.

Ik zal het morgen het recept even opzoeken. Ik heb wel meerdere recepten gebruikt en de chili peper gehalveerd. Het was nog steeds best pittig.
 
Mooi werk.
Ik wacht het recept af.

BTW, zet jij je DO rechtstreeks op de inductieplaat? Niet bang voor krassen ?
Ik leg er altijd een houten plank onder.
 
Herken ik nou een peuter/kleuter schortje op de laatste foto? Dat lichtblauwe bandje met gaatjes lijkt verdacht veel op een schortje wat wij ook hebben ;) En als ik het goed heb, heeft de kleine hier ook van gesmuld? :)

Mooi gerecht verder, slim om de riblappen eerst te roken op de Kamado, dan pak je toch veel smaak mee die in de Chili komt. Ik ga ook eens zoiets proberen denk ik :)
 
Herken ik nou een peuter/kleuter schortje op de laatste foto? Dat lichtblauwe bandje met gaatjes lijkt verdacht veel op een schortje wat wij ook hebben ;) En als ik het goed heb, heeft de kleine hier ook van gesmuld? :)

Mooi gerecht verder, slim om de riblappen eerst te roken op de Kamado, dan pak je toch veel smaak mee die in de Chili komt. Ik ga ook eens zoiets proberen denk ik :)
Haha dat klopt inderdaad. Dat is de slab van mijn zoontje. Hij heeft niet mee gegeten. Hij is helaas niet zo'n makkelijke eter en daarnaast was dit ook wel iets te pittig voor hem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan